Aby strona internetowa spełniała swoją rolę, którą dla serwisów firmowych z ofertą usług i/lub produktów jest rola biznesowa – a więc docelowo pozyskanie klienta i sprzedaż, musi docierać do potencjalnych klientów. Informacja na niej musi być więc wyszukiwalna – czy to przez wyszukiwarki (co jest najpopularniejsze) czy w inny sposób.
Właściciele serwisów internetowych, którzy mają dostęp do statystyk odwiedzin (np. Google Analytics) mogą obserwować wiele parametrów, takich jak odwiedziny w serwisie, średnią ilość odsłon w czasie wizyty, czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń.
Na pytanie czy 500 odwiedzin miesięcznie na stronie www można odpowiedzieć “to zależy” (choć to raczej nie jest zbyt dużo). Porównując stronę www do folderu reklamowego można sobie wyobrazić, że miesięcznie rozdano 500 folderów. Jednak nie rozdano ich w sposób całkowicie przypadkowy. Wejście na stronę przeważnie związane jest albo ze znajomością firmy (jej adresu, nazwy, domeny) lub zainteresowaniem konkretną usługą lub towarem. To tak, jak na targach – ulotki trafiają do zainteresowanych, którzy je zabierają ze stoiska (a ze stoiska obok nie, bo nie są zainteresowani). W niektórych przypadkach sprzedaży dóbr luksusowych, drogich, wystarczy dla firmy sprzedaż kilku osobom, aby osiągnąć znaczący zysk. Więc jeden klient z 500 odwiedzin może być wystarczający. Oczywiście w przypadku usług i towarów bardziej powszednich – ilość sprzedaży i klientów liczy się bardziej. A więc im więcej klientów w obydwu przypadkach, tym lepiej dla właścicieli serwisów.
W skali internetu 500 odwiedzin, nawet dla niewielkiego lokalnego biznesu, to jednak niezbyt wiele. Internet ma zasięg globalny i miliony potencjalnych klientów codziennie wyszukuje dla siebie konkretnych usług. Niewątpliwą zaletą internetu jest to, że 500 czy 5000 odwiedzin kosztuje właściwie tak samo(*). W przypadku folderów reklamowych jest różnica między ceną 500 a 5000. Po rozdaniu folderów konieczny jest dodruk i ponowna dystrybucja.
Dystrybucja reklamy w internecie jest jednak dużo prostsza. Nie ma ograniczenia w ilości odwiedzin, oferta jest dostępna o każdej porze dnia, łatwo też przesłać innej osobie całą ofertę podając adres strony – a system polecania sobie sprawdzonych firm czyli tzw. poczta pantoflowa, jest bardzo popularny w erze serwisów społecznościowych i poczty e-mail. Od strony właściciela serwisu prostsza i szybsza jest też aktualizacja oferty, zmiana adresu czy formy kontaktu z klientem.
Aby pozyskać większą ilość odwiedzających warto zainwestować w optymalizację serwisu pod kątem wyszukiwarek – SEO – zarówno on-site jak i działania off-site. Da to w przyszłości trwały efekt poprawy wyszukiwalności serwisu. Z działań dających szybsze efekty należy rozważyć reklamę w postaci linków sponsorowanych w wyszukiwarkach (np. Google AdWords), banery reklamowe, mailing reklamowy oraz inne formy reklamy płatnej, które przyciągają internautów na stronę WWW.
Należy pamiętać, że wzrastająca ilość odwiedzających, zainteresowanych ofertą, to wzrastająca ilość klientów. A co za tym idzie wzrost sprzedaży usług i/lub towarów.
*) Nie dotyczy sytuacji, gdzie wykorzystywane są dodatkowe, płatne formy reklamy, jak linki sponsorowane, mailing reklamowy itp.