Agencja interaktywna wymaga briefu
Jeśli chcemy zlecić jakieś zadanie podmiotowi typu agencja interaktywna warto dokładnie wiedzieć czego się chce. Tylko wtedy uniknie się rozczarowania w postaci końcowego rezultatu. Precyzyjne opisanie wymagań w briefie pozwoli, aby agencja interaktywna i jej działania cechowały się wysoką skutecznością.
Będzie ona mogła dobrać właściwe działania i narzędzia e-marketingowe z puli, którą posiada. Optymalny wybór zapewni realizację zamówienie w szybkim czasie jak i finalny efekt będzie zadowalający dla obu stron. Ważne jest podanie w briefie aktualnej sytuacji firmy i dokładnych celów marketingowych.
Jeśli zamawiamy konkretne narzędzie najprościej będzie pokazać przykłady prac, których poziom byłby dla nas satysfakcjonujący.
Agencja interaktywna zajmuje się zazwyczaj takimi rzeczami jak web design, strony www, sklepu internetowe, e-mailing czy pozycjonowanie. Poprawny brief powinien zawierać również, oprócz wspomnianych wiadomość, charakterystykę produktu/usługi, której dotyczy kampania, grupy docelowej, pożądane rezultaty tej kampanii oraz już zrealizowane zadania. Te informacje pozwolą zwiększyć szanse na udaną współpracę między agencją a zlecającym.
Gdy agencja interaktywna zapozna się z danym briefem może przystąpić do prac. Bardzo ważny jest tutaj web design, gdyż jest to podstawa niemal wszystkich narzędzi e-marketingowych jakich realizacją zajmuje się agencja. To nie tylko oczywiste strony www czy sklepy internetowe, ale nawet e-mailing wykorzystuje tę wiedzę, gdyż profesjonalnie wykonany możliwy jest do wyświetlenia w każdej przeglądarce internetowej.