UWAGA!!! W ramach umowy zarządzamy dowolną ilością słów kluczowych w boksie reklamowym
Boksy reklamowe są drugą z najważniejszych form reklamowych w ramach działań SEM i niezwykle efektywną reklamą w internecie z uwagi na fakt, iż reklama wyświetla się dopiero wówczas, gdy internauta wpisze zdefiniowane przez MARIPOZA np. w Google AdWords słowo kluczowe do wyszukiwarki.
Współcześnie w kulturze zachodu nie przyjęły się graficzne boksy reklamowe, natomiast w Chinach formy grafiki w boksach reklamowych są pożądane i dozwolone przez największą na tym rynku wyszukiwarkę Baidu. W Polsce boksy reklamowe mogą w zasadzie zawierać tylko przekaz tekstowy. Boksy reklamowe pojawiają się po prawej stronie wyników wyszukiwania. Na rysunku poniżej są one zaznaczone czerwoną obwódką.
Przykład boksów reklamowych w Google
W wyszukiwarce Google boks reklamowy składa się standardowo z 4 linijek przekazu czasami w reklamach kierowanych na regiony z 5 linijek przekazu. Liczba znaków w pierwszej linii może wynosi 25 znaków. W 2 i 3 liniach po 35 znaków. 4 linia jest zarezerwowana na adres wyświetlany strony, na którą ma kierować klikniecie w boks reklamowy.
Google ma także swoistą politykę w stosowaniu reguł użycia znaków i treści reklamy. Pewnych słów nie wolno używać w ogóle. Podobnie nie wolno nadużywać pewnych znaków interpunkcyjnych. Nie dozwolona jest także reklama witryn o niektórych treściach.
Ilość dopuszczalnych znaków w boksie
Przykład boksu reklamowego w Google – www.Maripoza.pl
Jak zatem układać boksy reklamowe, aby były skuteczne?
Czy w ogóle da się w tak krótkim przekazie zareklamować witrynę lub produkt? Jest to możliwe, ale trzeba przestrzegać pewnych reguł marketingowych i psychologicznych. W ramach cyklu zakupu produktu można wyróżnić cztery etapy: świadomość produktu, zainteresowanie produktem, działanie i w końcu zakup.
Produkt musi być zatem odpowiednio wyróżniony i dostosowany do cyklu zakupowego. Musi także zachęcać do działania, bo ludzie wtedy zmniejszają swój strach przed nowością i chętniej wykonują zakupy, gdy się ich do tego zachęci. Wystarczy w zasadzie proste wezwanie: Kup, Zapraszamy, Zadzwoń, Kliknij itp. Nie trzeba natomiast obligatoryjnie, choć jest to często zalecane całościowo wykorzystywać dostępnych znaków, czasami lepsze są krótsze reklamy.
Ile kosztuje reklama boksów w wyszukiwarkach?
Usługa boksów reklamowych jest prowadzona w ramach usług SEM. Opłata jest określona jako procent wydatków, jaki chcecie Państwo ponieść na reklamę w wyszukiwarkch. Nie jest to odsprzedaż linków, gdyż taka forma jest skrajnie niekorzystna dla klientów.
Dostajecie Państwo zatem dwa rachunki jeden z firmy, która prowadzi wyszukiwarkę np. Google i drugi z firmy MARIPOZA, stanowiący wyłącznie prowizję od zarządzania reklamą. Prowizja wynosi w zależności od ilości reklam oraz od wielkości budżetu od 20-40% wydatków na reklamę. Jeżeli chcecie Państwo dowiedzieć się więcej o cenach usługi SEM, zapraszamy na zakładkę „cennik”.
UWAGA! MARIPOZA nie wprowadza ograniczenia w postaci ilości słów kluczowych, na które dana reklama ma się wyświetlić w wyszukiwarce, a także umożliwia edycję słów kluczowych w trakcie trwania umowy.