Norma ISO 9001 to międzynarodowa norma, która precyzuje, jakie wymagania musi spełniać system zarządzania jakością w firmie.
Certyfikacja normy ISO 9001 wiąże się z szeregiem formalności, które trzeba przedstawić audytorowi. Najpierw zaś konieczne jest wprowadzenie wielu zmian i procedur. Spójna i rzetelna dokumentacja potwierdzająca wprowadzenie zmian związanych z normą ISO 9001 stanowi podstawę do przyznania certyfikatu.
Przedsiębiorstwa, która posługują się certyfikatem stają się bardziej konkurencyjne w branży Pozwala też dotrzeć do nowego grona odbiorców w związku z tym, że procedury obsługi klienta wdrożone przy pomocy normy stoją na bardzo wysokim poziomie.
W przedsiębiorstwach, które posługują się certyfikatem ISO 9001 pracownicy są lepiej zmotywowani do pracy a komunikacja wewnętrzna w firmie jest spójna i pozwala szybciej osiągać zamierzone cele.
Warto wdrożyć w swojej firmie zmiany, których wymaga norma ISO 9001, bo choć może to trochę trwać, przynosi wymierne korzyści przedsiębiorstwu.