Aktualizacja Panda to aktualizacja silnika wyszukiwarki Google wprowadzona w okolicach czerwca 2011 roku. Mechanizm oceny stron został w znacznym stopniu zmodyfikowany.
Głównym założeniem aktualizacji Panda jest oczywiście dostarczenie wyszukującym coraz lepszych i trafnych wyników.
Aktualizacja Panda zmienia w dość znaczny sposób podejście do pozycjonowania i SEO. Dochodzi nowy czynnik oceny stron.
Łatwo można powiązać aktualizacje Panda z rozpoczęciem przekształcania Google w wyszukiwarkę społecznościowa bazująca na opiniach użytkowników. Wprowadzenie przycisków „+1″ do reklam AdWords oraz do wyników wyszukiwania organicznego oznacza, że na pozycję strony ww rankingu będzie mieć wpływ też „głos ludu”.
Wprowadzenie Google+ czyli dalsze przekształcenie Google w serwis społecznościowy to rewolucja i nowe podejście.
Po prawej stronie obraz tego, jak na ruch na serwisach wpłynęła aktualizacja Panda. Ilość odwiedzin w wielu przypadkach drastycznie spadła.
Więcej informacji wkrótce.
Zobacz także
- Co należy zrobić przed pozycjonowaniem?
- Co to jest aktualizacja Panda?
- Co to jest FSB?
- Co to jest SEO off-site?
- Co to jest SEO on-site?
- Co to jest White Hat SEO?
- Domeny dodatkowe a SEO
- Domeny zakupione a SEO
- Jak napisać poprawny tekst na stronę internetową?
- Jak napisać skuteczny tekst na stronę internetową?
Wróć do FAQ SEO czyli odpowiedzi na często zadawane pytania związane z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO z j. ang. Search Engine Optimization).