Kiedy jeszcze kilkanaście lat temu wydawało się, że granie sieciowe jest czymś bardziej w rodzaju Science – Fiction zamiast realnego wyobrażenie nikt nie przypuszczał, że za kilka lat pojawią się pierwsze gry sieciowe, co więcej pojawią się gry, które podbiją cały świat swoją idealną wręcz grywalnością. Początkowo gry sieciowe były traktowane po macoszemu, jednak takie traktowanie zmieniło się bardzo szybko a to za sprawą zjawiska, które narodziło się wraz w powstaniem Starcrafta. Mowa tutaj oczywiście o Programmingu, czyli zjawisku dosyć nowym i przez wiele osób w ogóle nie znanym, szczególnie przez tych, którzy nie traktują gier zbyt poważnie lub nie mają oni zbyt dużej z nimi styczności. Jednak programming pojawił się a wraz z nim pojawiły się spore pieniądze, oczywiście nie były one tak duże jak ma to miejsce obecnie, jednak i tak był to ewenement na skalę światową. Obecnie programming to nie tylko Starcraft oraz Korea Południowa czy Chiny, obecnie progammerzy grają i zarabiają graniem na całym świecie, nic więc dziwnego, że wielu graczy po prostu stara się być lepszym i poświęca swojej grze dosyć długi czas. Dlatego też programming nie jest już traktowany jako pewien wymysł graczy, tylko jako poważny biznes, bo zarabianie poprzez e-sport jest poważnym biznesem, co prawda jeszcze nie w naszym kraju ale w wielu krajach Europy, świata a przede wszystkim w Azji. Programming jest to po prostu występowanie na różnego rodzaju turniejach oraz granie w gry komputerowe za pieniądze, które fundują właściciele teamów czy też sponsorzy.