Gdy zaczynamy prowadzić nasza działalność, liczymy się z każdym groszem. Z reguły nie chcemy inwestować w ruszający biznes zbyt dużo, tak by ewentualne niepowodzenie było mniej bolesne. Pomysłem na oszczędzenie wydaje się być darmowa strona internetowa dla firmy.
Rozwiązanie takie ma swoje plusy i minusy. Na pewno musimy się liczyć z tym, że wygląd witryny będzie oparty o prosty szablon, z nikła możliwością jego modyfikacji. Pochodzenie szablonu również będzie widoczne dla użytkowników. Nie należy się spodziewać skomplikowanych menu czy graficznych fajerwerków. Wszystko jest prosto ale za to darmowo.
Jeżeli chodzi o serwer na którym będzie nasza strona, to opcje darmowe są również ograniczone. Na pewno pojemność dyskowa będzie radykalnie zmniejszona, podobnie jak miesięczny transfer danych. Podobnie sprawa wygląda z pocztą elektroniczną. Darmowe rozwiązania są dedykowane wyłącznie dla małych, startujących firm z powodu ograniczeń w ilości użytkowników. O wiele łatwiej je „zapchać” niż płatne odpowiedniki.