Reklama definiowana jest na wiele sposobów, jest jednym z elementów strategii marketingowej, instrument którym posługuje się firma w celu poinformowania klientów o swojej ofercie i zachęcenia ich do nabycie tej a nie innej, konkurencyjnej oferty. Reklamy spotykamy dosłownie wszędzie: w radiu, w telewizji, w gazetach, w Internecie, na ulicach na bilbordach. Kuszą i przyciągają swoją formą i treścią.
Trudno jest dyskutować co jest najistotniejszą częścią komunikatu reklamowego: tekst, obraz czy dźwięk. Jednak warto zauważyć, że do rzadkości należą przekazy reklamowe pozbawione jakiegokolwiek tekstu: pisanego czy też mówionego. Dzieje się tak dlatego, że język jest najskuteczniejszym narzędziem perswazji. Dobrze skonstruowane hasło reklamowe czy slogan mogą stać się kluczem do sukcesu. Mamy do czynienia z wieloma zabiegami językowymi mającymi na celu uatrakcyjnić przekaz, są to między innymi wielorakie neologizmy, uproszczenia, zapożyczenia itd. A wszystko po to by przyciągnąć uwagę klienta.
Warto też wspomnieć o komizmie w reklamie, nie tylko sytuacyjnym ale i językowym. Claude Hopkins, który na początki XX wieku był uznawany za jeden z największych autorytetów w dziedzinie reklamy, w 1923 roku wygłosił zdanie tyleż krótkie co dosadne: „Nie kupujemy od clownów”, co jednoznacznie prezentowało jego poglądy. Jednak twórcy współczesne reklamy są zdecydowanie odmiennego zdania. Powstaje co raz więcej reklam opartych na komizmie. Takie reklamy mogą z jednej strony bawić a z drugiej bulwersować, zdecydowanie to starsze pokolenie, które może w ogóle nie zrozumieć przekazu. Dzieje się dlatego, że komizm używany jest zwykle reklamach, których grupą docelową jest pokolenie młodych ludzi.
Słynne jest powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu a reklamować można wszystko. Jak pokazują wykresy, reklama fenomenalnie wpływa na wyniki sprzedaży. Dlatego warto inwestować w reklamę swojej firmy. Na pewno koszt kampanii reklamowej przyniesie wymierne kożyści.