Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego gdy wpisuję frazę w wyszukiwarkę nie pokazuje się moja firma trzeba w skrócie najpierw opowiedzieć jak działa Google AdWords.
Wyszukiwarka Google jest najpopularniejszą obecnie wyszukiwarką w Polsce. Używają ją miliony internautów każdego dnia. A co za tym idzie ilość wyszukań jest niesamowicie wielka.
Startując z reklamą w wyszukiwarce Google stajemy w szranki z konkurencją z terenu całej Polski, województwa lub miasta (w zależności od tego jak określimy geograficznie zasięg działania reklamy). Możemy dodatkowo określić w jakich godzinach i w jakich dniach tygodnia reklamy mają się pokazywać.
Kampania reklamowa posiada określony budżet na kliknięcia w reklamy. Może to być np. 250 zł w ramach promocji Google AdWords Na Start. Określamy więc budżet i czas trwania kampanii, np. 14 dni lub nie określamy czasu trwania a ustawiamy dzienny limit wydatków na 25 zł. Co da nam przybliżony czas trwania 10 dni.
W podstawowych ustawieniach kampanii reklamowej system Google AdWords równomiernie rozkłada reklamy, jeśli nie zaznaczymy inaczej.
Co to wszystko oznacza w praktyce?
Gdy dla reklamowanych fraz np. „wymiana opon” i inne średni CPC (koszt za kliknięcie w reklamę) wynosi załóżmy 1 zł a budżet dzienny 25 zł. Kampanię prowadzimy w godzinach od 8 rano do 20 wieczorem (12 godzin każdego dnia) to aby równo rozłożyć kliknięcia system AdWords będzie „pilnował” aby średnio otrzymywać dwa kliknięcia reklamy na godzinę.
Czyli, wracając do naszego pytania, gdy w danej godzinie 2 osoby szukający reklamowanej firmy klikną w reklamy, to w tej godzinie reklamy nie będą się już wyświetlać. Nawet, gdy co chwilę sami będziemy wpisywać swoje frazy w Google – nie zobaczymy swoich reklam.
To wszystko oczywiście w wielkim uproszczeniu, ale mam nadzieję, że oddaje główną myśl kontroli nad przebiegiem kampanii oraz odpowiada na tak zadane pytanie.