Często kupują Państwo różne domeny z zamysłem późniejszego wykorzystania, np. firma aaaabbbb.pl kupuje sobie domenę aaaasklep.pl z zamysłem stworzenia sklepu w późniejszym terminie.
Zarejestrowana domena, zaraz po zakupie, przeważnie wskazuje na stronę registrara z tekstem np. „Domena aaaasklep.pl utrzymywana jest przez ……….”. To rozwiązanie jest dobre, gdy nie chcemy się chwalić domeną ani nie zależy nam na jej pozycjonowaniu (dobrze, jeśli jest to świadome).
Jednak gdy nie chcemy „ukrywać” domeny, możemy ją przekierować na istniejący już serwis, dodając ją jako domenę dodatkową do domeny głównej (www.aaaabbbb.pl). W ten sposób wejścia na domenę dodatkową będą przekierowywać ruch na domenę główną. W takim przypadku jednak należy zadbać o SEO i przekierowywanie domen (301 Redirect). Pod kątem SEO domena dodatkowa nie nabiera w tym przypadku żadnej wartości.
Więc gdy chcemy, aby domena nabierała wartości (dla Google istotne jest też, jak długo domena jest widoczna i zaindeksowana) należy na serwerze skonfigurować ją jako domenę główną i stworzyć, choćby jednostronicową „zaślepkę” strony WWW – z tekstem (zawierającym frazy kluczowe), odpowiednimi nagłówkami META HEAD oraz zgłosić do wyszukiwarek lub zamieścić w internecie (na stronie odwiedzanej przez wyszukiwarki) link do tej nowej strony www.aaaasklep.pl).
Uwaga – tworzenie stron „śmieciowych” (spam) może zadziałać na niekorzyść. W wyniku działania internauty, zgłaszającego spam report lub w wyniku działania algorytmu wyszukiwarki, domena może być usunięta z indeksu wyszukiwarki i oznaczona jako spam. Więc lepiej ograniczyć się do krótkiego tekstu, zapowiedzi tego co znajdzie się pod nową domeną niż próbować stworzyć stronę przepakowaną razami kluczowymi.