E-mail marketing

0
106
Rate this post

E-mail marketing stanowi formę zarówno marketingu bezpośredniego jak i internetowego. Jest to narzędzie wykorzystujące pocztę elektroniczną jako formę komunikacji pomiędzy nadawcą (zwykle instytucjonalnym) a odbiorcą (zwykle potencjalnym klientem/konsumentem). E-mailing obejmuje

analizowanie, planowanie, realizację i kontrolę takich procesów jak:

  • tworzenie i rozbudowa baz adresów e-mail,
  • zarządzanie bazami adresów e-mail,
  • przygotowywanie treści oraz kreacji wiadomości e-mail,
  • wysyłka wiadomości e-mail,
  • obsługa informacji zwrotnych,
  • tworzenie schematów komunikacji wykorzystującej pocztę elektroniczną.

Do najważniejszych zadań marketingu poprzez e-mail zalicza się:

  • budowanie lojalności konsumenckiej,
  • tworzenie się relacji z odbiorcami,
  • budowanie określonego wizerunku firmy lub organizacji,
  • sprzedaż własnych produktów za pośrednictwem sieci.

Najpopularniejsze narzędzia e-mail marketingu stanowią: newsletter firmowy, biuletyn wewnętrzny, dzienniki elektroniczne, reklamy w wiadomościach e-mail.

Działania marketingowe do których wykorzystywany jest e-mail marketing to:

  • programy lojalnościowe,
  • promocje konsumenckie,
  • badania marketingowe,
  • działania public relations,
  • relacje inwestorskie,
  • komunikacja wewnętrzna.

Należy podkreślić, że ten rodzaj marketingu uznawany jest przez wielu użytkowników Internetu za spam.