Czy reklama na portalu Facebook jest skuteczna? Facebook oferuje firmom dwa rodzaje prowadzenia działalności reklamowej. Pierwsza z nich, prostsza to po prostu boksy reklamowe, czyli reklamy w postaci obrazka i tekstu z linkiem do reklamowanej strony. Druga to prowadzenie strony firmowej umożliwiające publikowanie informacji.
Reklamy na Facebooku są tą prostszą formą reklamy. Prostszą, bo nastawioną na natychmiastowy efekt. Dzięki reklamom można pokazać produkt lub usługę odpowiednio dobranym odbiorcom (reklamy dla kobiet – kobietom, reklamy dla czterdziestolatków – czterdziestolatkom, itp.).
Po prostu konfigurujemy odpowiednią kampanię, określamy budżet, obserwujemy skuteczność i nastawiamy się na efekt w postaci zwiększonej odwiedzalności strony z naszą ofertą. Większy ruch, większa ilość klientów – większa sprzedaż. Czyli reklama jest skuteczna.
Strony na Facebooku to ta trudniejsza forma reklamy. Oczywiście można ją stosować do sprzedaży, jednak prawdziwy potencjał tkwi w fanach, czyli osobach, które kliknęły „lubię to”. Strona na Facebooku to budowanie wizerunku, informowanie, dostarczanie rozrywki, i gromadzenie właśnie fanów. Można powiedzieć, ze to „urabianie klienta”. Osób, które gdy będą miały kupić to co oferujemy, będą już zaznajomione z naszą ofertą i pierwsze kroki skierują właśnie tutaj. Dlatego, że znają firmę, są do niej pozytywnie przekonani, znają opinie o firmie, sposób działania, ceny, poziom obsługi itp. Mimo, że jeszcze nie korzystali z usług tej firmy.
Strona na Facebooku jest więc przede wszystkim interaktywnym, dwukierunkowym kanałem Public Relations. Dopiero potem jest kanałem sprzedaży. Oczywiście jeśli uda się przekonać Fanów do korzyści płynących ze skorzystania z naszej oferty.