Kiedy już postanowimy założyć stronę internetową, musimy wiedzieć jakie wiążą się z tym zadania i wydatki finansowe. Samo założenie dobrej i profesjonalnej strony internetowej wymaga dużych nakładów finansowych, a dodatkowo jeżeli chcemy aby nasza strona stała się popularna i znana wśród internautów, musimy zainwestować w reklamę oraz w pozycjonowanie stron, czyli w tak zwany marketing internetowy. Zarówno reklama internetowa jak i pozycjonowanie stron jako narzędzia marketingu internetowego są niezbędne do dobrego funkcjonowania strony internetowej oraz do rozpromowania jej w całej sieci.
Możemy oczywiście skupić się tylko na reklamie lokalnej, możemy natomiast postawić na reklamę krajową, a nawet międzynarodową, wszystko zależy od naszych potrzeb i upodobań. Również pozycjonowanie może się odbywać na rynku lokalnym, czyli w tym przypadku jednym ze słów kluczowych jest nasze miasto oraz nazwa branży, jakiej dotyczy nasza strona internetowa. Pozycjonowanie stron może się odbywać również na rynku krajowym i wtedy nie pozycjonujemy słowa miasto, lub tez pozycjonujemy każde większe miasto osobno wraz ze słowem kluczowym danej branży jaką się zajmujemy.