Rodzajów reklam w sieci jest wiele. Niektóre z nich są bardziej skuteczne inne mniej. Jedno jest pewne – marketing internetowy jest coraz powszechniejszy i podlega procesowi ciągłego rozwoju. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wykorzystanie Internetu w celu popularyzacji swojego produktu oraz usługi.
Na chwilę obecną najbardziej powszechnymi formami graficznej reklamy w Internecie są:
- banery – dzielimy je na 4 główne rodzaje – tradycyjny (reklama w formie graficznej, umieszczona zazwyczaj w górnej części strony), rozwijalny (interaktywny baner, rozwijający się po najechaniu na niego myszką), pływający (wyświetla się w tym samym miejscu strony, niezależnie od tego czy scrollujemy stronę czy nie), megabaner (zwany również billboardem, większy od tradycyjnego). Banery są najstarszą formą reklamy i niestety coraz mniej skuteczną.
- skyscraper tradycyjny – dynamiczna reklama graficzna, która umieszczana jest w prawej części witryny.
- watermark jest to kolejna graficzna forma reklamy, która wyświetlana jest na całej stronie internetowej jako tło.
- interstitial – jest to reklama graficzna, która otwiera się jako pełnoekranowa animacja, przykrywając przeglądaną stronę.
- daugher windows – strona zawierająca reklamę otwiera się w innej karcie przeglądarki lub w nowym oknie.
Z kolei do działań marketingowych w sieci, które mają umocnić pozycję i zwiększyć świadomość marki w sieci zaliczamy:
- Pozycjonowanie stron www. Polega na całości działań, których wynikiem ma być jak najwyższa pozycja w wyszukiwarkach internetowych.
- E-mail marketing. Oznacza wysyłanie e-maili, zawierających reklamę do osób, które są potencjalnymi klientami.
- Zwiększanie i utrwalanie świadomości marki w social mediach.
W związku z tym, że Internet ciągle się rozwija, marketing internetowy również – zaistnienie w sieci nie jest trudne, ale utrzymanie się na wysokiej pozycji i osiąganie dobrych wyników już tak. Dlatego zwyciężają jedynie ci, którzy skutecznie i prawidłowo korzystają z możliwości jakie daje promowanie się w cyberprzestrzeni.