Ilościowa analiza stron internetowych

0
133
Rate this post

Oprócz aspektu jakościowego na witrynach internetowych liczy się również analiza ilościowa. O ile jakościowa analiza strony dotyczyła psychologii postrzegania i WebUstability, o tyle ilościowa analiza strony dotyczy takich zagadnień jak:

  • nasycenie słowami kluczowymi stron internetowych,
  • ilość zapytań w Google na daną frazę kluczową — trendy dotyczące wyszukiwań

Ilościowa analiza stron ma na celu wykrycie prawidłowości rządzących ilościowym wejściom na stronę internetową za pomocą narzędzi ekonometrycznych oraz specjalistycznych programów badających gęstość słów kluczowych i ilości stron w poszczególnych wyszukiwarkach.

Przykład nasycenia słowem kluczowym

W przykładzie powyżej pokazano wykres rozkładu nasycenia słowami kluczowymi wykonanego programem do analiz ilościowych. Takie wykresy pomagają pracownikom Maripoza a także klientom, którzy znają się na analizach matematycznych w dokonywaniu wyboru fraz kluczowych i przeznaczania budżetu reklamowego na werbunek. Jeżeli nie dysponujecie Państwo odpowiednimi umiejętnościami matematycznymi, to pracownicy Maripoza wykonają odpowiednią interpretację i symulację dalszych działań.

Wykrywanie stron docelowych

Przy pomocy ilościowej analizy stron można wykryć, które strony charakteryzują się m.in:

  • największą klikalnością,
  • najdłuższym czasem spędzania na stronie,
  • najmniejszym współczynnikiem odrzuceń i porzuceń
  • strony generujące największe przychody

Uzyskanie powyższych informacji jest możliwe przy pomocy narzędzia Google Analytics wraz z zaimplementowanymi modułami konwersji i e-commerce. Dzięki specjalnym nakładkom można śledzić najpopularniejsze strony, ich klikalność oraz dochodowość. Wnioski wypływające z tych analiz mogą służyć do ulepszenia stron internetowych, a tym samym zwiększania ilości klientów i przychodów ze sprzedaży.