Oprócz aspektu jakościowego na witrynach internetowych liczy się również analiza ilościowa. O ile jakościowa analiza strony dotyczyła psychologii postrzegania i WebUstability, o tyle ilościowa analiza strony dotyczy takich zagadnień jak:
- nasycenie słowami kluczowymi stron internetowych,
- ilość zapytań w Google na daną frazę kluczową — trendy dotyczące wyszukiwań
Ilościowa analiza stron ma na celu wykrycie prawidłowości rządzących ilościowym wejściom na stronę internetową za pomocą narzędzi ekonometrycznych oraz specjalistycznych programów badających gęstość słów kluczowych i ilości stron w poszczególnych wyszukiwarkach.
Przykład nasycenia słowem kluczowym
W przykładzie powyżej pokazano wykres rozkładu nasycenia słowami kluczowymi wykonanego programem do analiz ilościowych. Takie wykresy pomagają pracownikom Maripoza a także klientom, którzy znają się na analizach matematycznych w dokonywaniu wyboru fraz kluczowych i przeznaczania budżetu reklamowego na werbunek. Jeżeli nie dysponujecie Państwo odpowiednimi umiejętnościami matematycznymi, to pracownicy Maripoza wykonają odpowiednią interpretację i symulację dalszych działań.
Wykrywanie stron docelowych
Przy pomocy ilościowej analizy stron można wykryć, które strony charakteryzują się m.in:
- największą klikalnością,
- najdłuższym czasem spędzania na stronie,
- najmniejszym współczynnikiem odrzuceń i porzuceń
- strony generujące największe przychody
Uzyskanie powyższych informacji jest możliwe przy pomocy narzędzia Google Analytics wraz z zaimplementowanymi modułami konwersji i e-commerce. Dzięki specjalnym nakładkom można śledzić najpopularniejsze strony, ich klikalność oraz dochodowość. Wnioski wypływające z tych analiz mogą służyć do ulepszenia stron internetowych, a tym samym zwiększania ilości klientów i przychodów ze sprzedaży.