Właściciele stron internetowych dobrze wiedzą, że ilość dokonywanych u nich zakupów usług lub towarów ściśle zależy od ilości wejść na stronę. Pewien procent internautów, potencjalnych klientów, po odnalezieniu strony internetowej z tym, co ich interesuje dokonuje transakcji.
W przypadku sklepów internetowych droga jest najkrótsza – dokonują zakupu w internecie.
W przypadku serwisów prezentujących asortyment towarów, produktów lub gamę usług – kontaktują się telefonicznie, drogą elektroniczną lub po prostu odwiedzają siedzibę lub sklep firmy aby dokonać zakupu.
Dlatego kluczowym elementem działań marketingowych jest pozyskiwanie odwiedzin w swoim serwisie.
Im więcej odwiedzin
tym większa ilość transakcji
a co za tym idzie
większy przychód dla właściciela serwisu.
Kompleksowe podejście do reklamy w internecie wykorzystujące wszelkie dostępne obecnie mechanizmy (np. reklamy w postaci linków sponsorowanych, działania SEO on-site i off-site, kreowanie i utrwalanie marki, marketing w mediach społecznych, budowanie wizerunku poprzez e-PR i in.) pozwala zwielokrotnić ilość potencjalnych klientów odwiedzających serwis a co za tym idzie pomnożyć zyski.
Prowadząc systematycznie umiarkowany marketing w internecie można, jak na powyższym przykładzie, w przeciągu roku uzyskać przyrost nawet rzędu 300-400%
Warto zaznaczyć, że pierwsze trzy najskuteczniejsze rodzaje reklamy w internecie wg. Forbes (Ad Effectiveness Survey, 2009) to:
- Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO – search engine optimization)
- Mailing reklamowy i newslettery
- Marketing w wyszukiwarkach (SEM/PPC – linki sponsorowane)
Powyższe fakty to informacja dla właścicieli serwisów internetowych – prosty przekaz w co należy inwestować, promując swoją ofertę usług lub produktów w internecie.