W zasadzie są dwie możliwości:
- Indywidualne pozycjonowanie i prowadzenie linków sponsorowanych
- Wynajęcie specjalistów od reklamy internetowej lub agencji reklamowej
Pierwsza forma ma swoje zalety, lecz wady chyba jednak je przewyższają, bo właściciele muszą się wtedy ciągle szkolić, śledzić trendy i angażować cenny czas, który wolą poświęcać na zajmowanie się swoim fachem. Stąd wiele osób i firm decyduje się na drugą opcje, czyli na wynajęcie specjalisty lub zatrudnienie agencji.
Jak współpracować w sprawie reklamy internetowej?
Każdy projekt reklamy w internecie musi być poprzedzony krótkim brifem.
Należy odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:
- Analiza SWOT obecnej sytuacji
- Jakie są silne strony Twojego produktu, usługi lub marki w stosunku do konkurenta?
- Jakie są słabe strony Twojego produktu, marki lub firmy?
- Jakie Twój produkt, usługa lub marka niosą szanse dla właścicieli?
- Jakie są zagrożenia dla Twojego produktu, usługi lub marki?
- Co jest celem wiodącym?
- Zwiększenie sprzedaży produktu lub usługi
- Zwiększenie świadomości marki
- Repozycjonowanie marki
- Osiągnąć wysoką pozycje w Google, Yandex, Bing, Yahoo, Sezam?
- Co do tej pory robiliście Państwo, aby osiągnąć cel wyrażony w punkcie 2.
Jest to bardzo ważne, gdyż dzięki temu pozycjonowanie i linki sponsorowane jaki i kampanie PPC lub PPA mogą być podporządkowane pod obecne działania. MARIPOZA wychodzi bowiem z założenia, że pozycjonowanie i reklama w internecie powinna być podporządkowana pod marketing danej firmy. - Co możecie Państwo powiedzieć o swoich klientach?
- Wiek
- Płeć
- Obszar zamieszkania (duże miasta, małe miasta, wioski, Warszawa, Poznań, Mokotów itp.)
- Dochody – Kto kupuje produkt lub usługę
- Zawód
- Pokolenie
- Styl życia
- Sezonowość zakupów; Czy produkt jest kupowany w sposób ciągły, czy tylko okazjonalnie, jeżeli tak to przy jakiej okazji?
- Stopień lojalności dotychczasowych klientów
- inne pytania
- Jak państwo chcecie zmierzyć osiągnięty cel?
Poprzez zwiększenie sprzedaży o 20% a może o zwieszenie ilości odwiedzin o 25% i czasu spędzania na stronie o 30%. Pozycjonowanie i Linki sponsorowane muszą być mierzone za pomocą Google Analytics. - Jaki budżet chcecie Państwo przeznaczyć na kampanie pozycjonowania i linków sponsorowanych, jak długo ma trwać pozycjonowanie i kampanie PPC lub PPA?
Pozycjonowanie to sztuka i badania
Pozycjonowanie bazuje na odpowiednich opisach strony poprzez jej optymalizację. W celu używania odpowiedniego języka reklamy są potrzebna odpowiednie badania z Google Analytics. Nie wystarczy wykonywać pozycjonowanie, lecz również trzeba koniecznie ciągle ten proces badać.
Jak zaplanować dobre pozycjonowanie?
Trzeba odpowiedzieć na kilka pytań
- Jak wyglądają od strony SEO wyniki mojej strony w stosunku do konkurencji?
- Kim są moi konkurenci? Co do tej pory wykonali? Ile wydają na reklamę w Google i czy wykonują pozycjonowanie?
- Czym mój produkt, usługa lub marka różni się od konkurencyjnych?
- Jak konsumenci lub kontrahenci spostrzegają firmę?
- Spontaniczna świadomość twojego produktu, usługi lub marki na wybrane frazy kluczowe.