Jak reklamować się w internecie?

0
125
Rate this post

W zasadzie są dwie możliwości:

  • Indywidualne pozycjonowanie i prowadzenie linków sponsorowanych
  • Wynajęcie specjalistów od reklamy internetowej lub agencji reklamowej

Pierwsza forma ma swoje zalety, lecz wady chyba jednak je przewyższają, bo właściciele muszą się wtedy ciągle szkolić, śledzić trendy i angażować cenny czas, który wolą poświęcać na zajmowanie się swoim fachem. Stąd wiele osób i firm decyduje się na drugą opcje, czyli na wynajęcie specjalisty lub zatrudnienie agencji.

Jak współpracować w sprawie reklamy internetowej?

Każdy projekt reklamy w internecie musi być poprzedzony krótkim brifem.
Należy odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:

  1. Analiza SWOT obecnej sytuacji
    • Jakie są silne strony Twojego produktu, usługi lub marki w stosunku do konkurenta?
    • Jakie są słabe strony Twojego produktu, marki lub firmy?
    • Jakie Twój produkt, usługa lub marka niosą szanse dla właścicieli?
    • Jakie są zagrożenia dla Twojego produktu, usługi lub marki?
  2. Co jest celem wiodącym?
    • Zwiększenie sprzedaży produktu lub usługi
    • Zwiększenie świadomości marki
    • Repozycjonowanie marki
    • Osiągnąć wysoką pozycje w Google, Yandex, Bing, Yahoo, Sezam?
  3. Co do tej pory robiliście Państwo, aby osiągnąć cel wyrażony w punkcie 2.
    Jest to bardzo ważne, gdyż dzięki temu pozycjonowanie i linki sponsorowane jaki i kampanie PPC lub PPA mogą być podporządkowane pod obecne działania. MARIPOZA wychodzi bowiem z założenia, że pozycjonowanie i reklama w internecie powinna być podporządkowana pod marketing danej firmy.
  4. Co możecie Państwo powiedzieć o swoich klientach?
    • Wiek
    • Płeć
    • Obszar zamieszkania (duże miasta, małe miasta, wioski, Warszawa, Poznań, Mokotów itp.)
    • Dochody – Kto kupuje produkt lub usługę
    • Zawód
    • Pokolenie
    • Styl życia
    • Sezonowość zakupów; Czy produkt jest kupowany w sposób ciągły, czy tylko okazjonalnie, jeżeli tak to przy jakiej okazji?
    • Stopień lojalności dotychczasowych klientów
    • inne pytania
  5. Jak państwo chcecie zmierzyć osiągnięty cel?
    Poprzez zwiększenie sprzedaży o 20% a może o zwieszenie ilości odwiedzin o 25% i czasu spędzania na stronie o 30%. Pozycjonowanie i Linki sponsorowane muszą być mierzone za pomocą Google Analytics.
  6. Jaki budżet chcecie Państwo przeznaczyć na kampanie pozycjonowania i linków sponsorowanych, jak długo ma trwać pozycjonowanie i kampanie PPC lub PPA?

    Pozycjonowanie to sztuka i badania

    Pozycjonowanie bazuje na odpowiednich opisach strony poprzez jej optymalizację. W celu używania odpowiedniego języka reklamy są potrzebna odpowiednie badania z Google Analytics. Nie wystarczy wykonywać pozycjonowanie, lecz również trzeba koniecznie ciągle ten proces badać.

    Jak zaplanować dobre pozycjonowanie?

    Trzeba odpowiedzieć na kilka pytań

    1. Jak wyglądają od strony SEO wyniki mojej strony w stosunku do konkurencji?
    2. Kim są moi konkurenci? Co do tej pory wykonali? Ile wydają na reklamę w Google i czy wykonują pozycjonowanie?
    3. Czym mój produkt, usługa lub marka różni się od konkurencyjnych?
    4. Jak konsumenci lub kontrahenci spostrzegają firmę?
    5. Spontaniczna świadomość twojego produktu, usługi lub marki na wybrane frazy kluczowe.