W porównaniu z Google AdWords i Google Analytics raporty dla reklamodawców używających Facebook Ads (reklam na Facebooku) są dość ubogie. Przynajmniej na pierwszy rzut oka. Jednak po zagłębieniu się w nie można dotrzeć do dużej ilości informacji. Warto zaznaczyć, że Facebook to głównie reklamy społecznościowe, więc specyfika raportów musi być odmienna.
Skuteczność reklamy
Ten raport zawiera statystyki, takie jak liczbę wyświetleń, kliknięcia, liczbę kliknięć (CTR) i wydatki. Te informacje są również dostępne z poziomu Menedżera reklam, ale czasami ich wyeksportowanie może okazać się przydatne w zarządzaniu działalnością na Facebooku.
Dane demograficzne respondentów
Ten raport zawiera cenne dane demograficzne o użytkownikach widzących i klikających Twoje reklamy – dzięki temu możesz zoptymalizować swoją grupę docelową.
Profile respondentów
Ten raport zawiera informacje na temat typów użytkowników, którzy oglądają lub klikają Twoje reklamy, według zainteresowań, które umieścili w swoich profilach na Facebooku.
Przejścia wg czasu wyświetlania
Ten raport pokazuje ilość przejść wg czasu wyświetlenia reklamy na Facebooku, z którą przejście jest powiązane – wyniki są kategoryzowane przez czas pomiędzy wyświetleniem lub kliknięciem reklamy przez użytkownika a przejściem (np. 0-24 godzin, 1-7 dni, 8-28 dni).
Zobacz także
- Jakie raporty oferuje Facebook?
- Jak rozpocząć samodzielnie promocję na Facebooku?
Wróć do FAQ Facebook czyli do odpowiedzi na często zadawane pytania związane z Facebookiem – czyli profile indywidualne, profile firmowe (strony na Facebooki, Fanpage), reklamy na Facebooku (Facebook Ads), statystyki, raporty