Marketing internetowy
We współczesnych czasach Internet jest głównym kanałem marketingowym. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, gdyż marketing internetowy jest skutecznym i efektywnym narzędziem. Co więcej, a może przede wszystkim wszelkie działania są tu policzalne. Innymi słowy, dokładnie policzyć możemy zwrot z inwestycji.
W marketingu internetowym wyróżnić możemy wiele metod i sposób prowadzenia działań promocyjnych. Jedną z nich jest wykorzystanie mediów społecznościowych. Portale społecznościowe są obecnie bardzo popularne. To właśnie tam znajduje się nasza grupa docelowa i można powiedzieć, że jest tak niezależnie od tego jaki rodzaj biznesu prowadzimy.
Oprócz mediów społecznościowym nie możemy zapomnieć o wyszukiwarce internetowej. Ta bowiem jest głównym narzędziem użytkowników służącym do poszukiwań informacji o produktach i usługach.
Marketing w wyszukiwarkach możemy prowadzić na dwa sposoby. Z jednej strony może być to SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowych w wynikach organicznych wyszukiwarki. Z drugiej strony możemy skorzystać z Google Adwords. Kampanie i reklama Adwords to niezwykle skuteczna metoda promocji w wyszukiwarce. Jest także niezwykle prosta w zastosowaniu. Zaczynamy od przygotowania treści reklamowych, czyli tego co zobaczy użytkownik w wynikach wyszukiwania. Następnie do naszej reklamy przypisujemy odpowiednie frazy. Reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania kiedy użytkownik wpisze określoną przez nas frazę. Co ważne, w przypadku Adwords opłatę ponosimy dopiero wtedy, kiedy użytkownik kliknie w reklamę, a nie wtedy kiedy reklama tylko się wyświetli.