Facebook to obecnie jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych. Moda na Facebooka dotarła do polskich internautów niedawno. Facebook dawał większe możliwości niż Nasza Klasa. I to nie tylko internautom, ale i reklamodawcom. Jedną z form takiej reklamy są Facebook Ads – płatne w modelu PPC (płatność za kliknięcie) jak i PPM (płatność za ilość odsłon).
Ponieważ Facebook należy do TOP10 najpopularniejszych wśród polskich internautów serwisów (jest w pierwszej trójce pod względem oglądalności), reklama płatna na Facebooku ma duże zainteresowanie u reklamodawców.
Dlaczego warto docierać do odbiorców przez reklamy na portalu Facebook?
Większość z nas zna linki sponsorowane w Google (Google AdWords), gdzie internauta widzi reklamy powiązane z frazami jakich szuka. Jednak o samych internautach reklamodawca wie dużo mniej. Owszem, można kierować reklamy geograficznie oraz na kilka jeszcze sposobów. Ale większość tych informacji nie jest pozyskana bezpośrednio od internautów.
Sytuacja na Facebooku jest pod tym względem dużo lepsza. Założenie konta (profilu) na Facebooku przez internautę to zmniejszenie jego anonimowości. Uzupełnienie profilu o daty, zainteresowania, oraz wszystkie późniejsze jego działania coraz precyzyjniej określają profil zainteresowań. Dzięki tym zgromadzonym danym Facebook daje reklamodawcy możliwość bardziej precyzyjnego docierania do grupy docelowej – gdzie szansa na skuteczny przekaz reklamowy jest największa.
Reklamy na Facebooku mają formę boksów tekstowych z elementem graficznym. Jest wystarczająco dużo miejsca na przekaz reklamowy. Ale to co najistotniejsze to możliwość zawężenia grupy odbiorców poprzez liczne kryteria, takie jak:
- lokalizacja geograficzna (kraj, miasto)
- dane demograficzne (przedział wiekowy, data urodzin, płeć, zainteresowania dotyczące płci, rodzaj związku, preferowany język)
- zainteresowania podawane przez użytkownika
- edukacja i praca (wykształcenie, miejsce pracy)
- relacje z innymi użytkownikami Facebooka (połączenie bezpośrednie lub przez wspólne zainteresowania)
Reklamować w ten sposób można stronę na Facebooku lub dowolną stronę w internecie. Powyższe kryteria zaś sprawiają, że z reklamą można dotrzeć do tej grupy odbiorców, która najbardziej może być zainteresowana tym, co oferujemy. Można w ten sposób pozyskiwać kolejnych fanów swojej strony jak i oferować sprzedaż towarów lub usług.
Reklamy na portalu Facebook to kolejna forma skutecznej reklamy w internecie.
Kampanie reklamowe na Facebooku. Wykorzystaj potencjał reklamowy drugiego po Google najchętniej odwiedzanego przez Polaków serwisu internetowego! Sprawdź aktualną promocję!