Dobra promocja to taka, która jest skuteczna. Takie maksyma jest znane w większości ludziom, którzy kiedykolwiek spotykają się z marketingiem lub na własnej skórze się promowali. Skuteczność jest tym czego klient a nawet my pożądamy. W praktyce nie interesuje nas czy reklamujemy się w internecie, na bilboardach czy z wykorzystaniem innych narzędziach dostępnych w marketingu. Ważne aby nasza reklama dotarła do jak największej liczby ludzi a może ważniejsze nawet jest to aby reklamowany towar – jeśli mówimy o reklamie produktu – miał jak najlepszą sprzedaż.
Nie jest to takie łatwe do uzyskania. Często ostatnio przyjęło się reklamowanie towaru reklamami, które szokują odbiorcę w lub pozytywnym znaczeniu. Zdarzają się reklamy szokujące, obrazoburcze a to wcale nie znaczy to, że są złe. Jest zupełnie odwrotnie, te reklamy często okazują się być niezwykle skuteczne bo wywołują ciekawość. A zaciekawienie reklamą przekłada się z kolei na zainteresowanie produktem.
W dzisiejszym świecie bombardowani jesteśmy każdego typu przecenami, gdzie cały czas ktoś próbuje nas skłonić do nabycia jakiegoś sprzętu, staliśmy się obojętni i i w związku z tym spotykając się z reklamą, która wywołuje u nas swoistego rodzaju szok – na sekundę znów zwracamy swoją uwagę i poświęcamy kilka sekund na zapoznanie się z jakimś towarem lub marką, której reklama jakoś wybija się z pozostałych.