Krótka historia ulotki reklamowej

0
106
Rate this post

Czy trzymając w dłoni ulotkę reklamową kiedykolwiek zastanawiałeś się jak się to wszystko zaczęło? Skąd pomysł akurat na taką formę reklamy? Najwyższa pora się dowiedzieć!

Ulotka – czym jest?

Ulotka, jak powszechnie wiadomo, jest drukiem na papierze o średniej wielkości. Może być używana zarówno w celach reklamowych jak i informacyjnych. Jej zadaniem jest zazwyczaj zwrócenie na coś uwagi oraz wzbudzenie zainteresowania. Kierowana jest do szerokiego grona odbiorców oraz potencjalnych klientów.

Ach ten Gutenberg!

Oczywiście początki tej formy reklamy są ściśle związane z bardzo istotnym wydarzeniem, którym było wynalezienie druku przez Johannes’a Gutenberga. Dzięki temu możliwe stało się sprawniejsze powielanie książek, różnego rodzaju zapisków, a także i „ulotnych druków reklamowych”. Co kryło się pod tym pojęciem? Otóż, za najlepszy przykład mogą tu posłużyć rzemieślnicy, który umieszczali na małych kartkach swoje logo i właśnie to okazało się naprawdę skuteczną formą reklamy. Pierwsze wydrukowane broszury pojawiły się w Niemczech w 1525 roku. Po tych wydarzeniach ulotki wykorzystywano jako formę reklamy, a także i w celach informacyjnych. Kiedyś najczęściej i najliczniej korzystano z nich w czasach rewolucji oraz wojen. Dopingowały do walki i kolportowały informacje, których nie dało się rozpowszechnić w żaden inny sposób. Rozwój technologii i sposobów druku przyczynił się do rozwoju kariery ulotek w polityce

Dziś

Drukowanie kiedyś było bardziej czasochłonne niż teraz, a do tego odznaczało się o wiele gorszą jakością. Dodatkowo, w dzisiejszych czasach możliwości jego wykonania jest o wiele więcej. Drukuje się na bardzo dużych formatach, w kolorze, obustronnie, na foli, na materiałach, a także na różnego rodzaju gadżetach, takich jak kubki, torby itd. Ułatwieniem dla zainteresowanych taką formą reklamy jest  możliwość zamówienia ulotek przez internet. Projektujesz, wysyłasz, zamawiasz i to wszystko bez wychodzenia z domu.