Reklama wizualna dzisiaj jest najpopularniejszym sposobem na promocję firmy. Gdyby spojrzeć na to od drugiej strony, “co z oczu to z serca”. A o co przedsiębiorcy za pomocą ekspertów od marketingu toczą z innymi zaciętą walkę jak nie o choćby jedną komórkę naszego serca i umysłu?
Producenci liter 3D, też walczą, z obszernym zestawem liter przestrzennych w “magazynku” ofertowym. Jednym z podstawowych materiałów służących “uwypukleniu” marketingowemu przedsiębiorstwa jest styrodur- pochodna stosowanego w budownictwie styropianu. Jego doskonalszą zastępczynią jest plexi. Dzięki swoim przezroczystym właściwościom, wykorzystywana jest jako lico w literach ze styroduru i literach podświetlanych. Redukcja rozmiarów, tak charakterystyczna dla nowoczesnego świata, to następna cecha jaką oferuje następczyni styroduru. Dla niezdecydowanych, pośrednie rozwiązanie stanowią litery z PCV i PCW.
Litery przestrzenne (zwane także 3D) są jedną z najczęściej wykorzystywanych form oznakowania, co sprawia, że obsadzono je w roli narzędzia prezentacji informacji i kreowania wizerunku przedsiębiorstwa.To świetna forma reklamy używana na zewnątrz budynku, jak w pomieszczeniach zamkniętych. Wykorzystuje się ją przede wszystkim do prezentacji nazwy firmy i loga i wszelkich znaków o dowolnych kształtach.
Ale tym co wszystkie dzieci i nie tylko, cenią najbardziej, są litery podświetlane świecące frontem, świecące przodem z aurą, litery neonowe oraz litery LED. Te ostatnie zgodnie z ekonomicznymi i ekologicznymi wskaźnikami eksploatacji, zaliczają się do najnowszej technologii na rynku liter 3D. Być może, inspiracją dla twórców, było wspomnienie bożonarodzeniowych światełek, tak zmyślnie rozbudzających zachłanność oraz zachęcających do rozrzutności w okresie końca każdego roku.
Najlepszym miejscem do zapoznania się z ofertą tego modelu oraz jej niewiarygodnym wpływem na zmysły bezbronnego, ewentualnego konsumenta, jest Las Vegas. Tu nawet niewierzący w magię “podświetlanego marketingu” przedsiębiorca utraci swoją gorliwą zapalczywość w niewierze. Aby mojej opowieści o literach 3D stało się zadość, muszę dodać na koniec o literach chromowanych, doskonale spełniających swoją funkcję marketingową na samochodzie. Wypromowanie adresu mailowego, strony internetowej czy nazwy firmy w powyższy sposób jest doskonałą kropką nad “i” w całym szeregu zabiegów marketingowych przedsiębiorstwa.