Marketing polityczny – jest to zespół technik, które wykorzystuje się do stworzenia odpowiedniego wizerunku kandydata na polityczne stanowisko. Poprzez strój, zachowanie, sposób przemawiania kandydat ma zyskać w oczach potencjalnych wyborców.
O tym jak odbierają polityków słuchacze w 55% decyduje ich wygląd i mowa ciała. To bardzo dużo biorąc pod uwagę, iż pozostałe elementy, takie jak brzmienie głosu oraz treść wypowiedzi wpływają na nasz wizerunek kolejno w 38% i 7%. Pierwsze ogólne wrażenie wywieramy średnio na innym człowieku w trakcie 7 sekund. Kampania wyborcza to cały ciąg przeróżnych przemówień, dlatego ważne jest, aby czynić to profesjonalnie. Należy się starać, aby sprawiać wrażenie, że przemówienie jest kierowane do każdej osoby. Mowa powinna być łatwa w odbiorze i zawierać elementy humorystyczne. Gdy mamy zaplanowany wywiad, należy upewnić się co dokładnie chce się powiedzieć i przekazać słuchaczom. W oparciu o to przygotowuje się trzypunktowy, jasny plan swojej wypowiedzi oraz dodatkowe argumenty dla jej poparcia. Zdaniem wielu specjalistów od marketingu politycznego najbardziej skuteczną metodą pozyskiwania sympatii wyborców jest chodzenie “od drzwi do drzwi” i bezpośredni kontakt z ludźmi. Należy wtedy uprzedzić wcześniej wyborców i