Marketing szeptany jest to celowe działanie firm, które ma na celu wywołać pozytywne rekomendacje klientów. Poprzez dawanie ludziom powodów do rozmawiania o marce, produktach i usługach poprzez np. głośną kampanię reklamową, produkt jest obecny w przypadkowych rozmowach i powoduje jego automatyczną promocję. Marketing szeptany jest cenioną formą promocji, ze względu na dużą wiarygodność komunikatów przekazywanych przez konsumentów. Ludzie są bardziej skłonni wierzyć pozytywnym opiniom swoich znajomych na temat produktu, którego używali, niż np. reklamom telewizyjnym.
Przykładowe formy marketingu szeptanego:
Evangelist marketing – ugruntowanie w świadomości klienta przywiązania do marki, które spowoduje, że klient sam z własnej woli zacznie rekomendować markę.
Marketing wirusowy – tworzenie zabawnych bądź interesownych komunikatów związanych z marką, które rozprzestrzeniają się głównie poprzez internet
Brand blogging – tworzenie wartościowych blogów, które poprzez swoją ugruntowaną pozycję, mogą reklamować markę.
Cause marketing – wspieranie kwestii społecznych, by zdobyć szacunek i wsparcie ludzi, którzy uważają daną sprawę za ważną.
Trendsetting – promowanie mody na konkretne marki lub produkty, przez zatrudnione osoby samym sobą, poprzez wywołanie chęci naśladownictwa siebie (ubioru, gadżetów, stylu życia) wśród otoczenia