Materiały POS

0
72
Rate this post

Reklama kojarzona jest negatywnie, dzisiaj ludzie wiążą ją z manipulacją, wyzyskiem i oszustwem. Dlatego na rynku reklamy szuka się nowych rozwiązań, które miną się z powszechnym rozumieniem reklamy jako np. afiszu czy spotu.

Materiały pos są taką dzisiejszą alternatywą dla reklamy. Pojęcie to wywodzi się z języka angielskiego Point of Sale, czyli punkt sprzedaży.

Pos materiały służą prezentacji wizerunku marki, wartości i zalet jej produktów, a także ujawnienia korzyści jakie może przynieść zakup konkretnego produktu. Materiałami tego typu o bardziej standardowym charakterze mogą być: plakaty, ulotki, zawieszki, naklejki; lub takie o mniej konwencjonalnym charakterze, jak: prezentery multimedialne, wydruki 2D, 3D czy stojaki, podesty, kasetony.

Do pozytywnych cech tego typu wytworów należy silne oddziaływanie, niskie koszty, skuteczność działania, a także ciągła aktualność ze względu na szybkość w dystrybucji. Według badań przeprowadzonych w 2008 roku w 6 tys. obiektów w USA materiał taki, jak display karton przyniósł dwukrotnie większe wyniki sprzedaży, niż jakakolwiek obniżka cen.

Jak widać, trochę kreatywności i naprawdę reklama będzie skuteczna. Różnorodność tych materiałów, to dobra opcja dla tych, którzy lubią cieszyć się stałymi klientami, a także ich zaufaniem.