Mierzenie skuteczności kampanii reklamowych w internecie, czyli tzw. analiza skuteczności jest niezwykle ważną sprawą pozwalającą wybrać najefektywniejsze słowa kluczowe, zoptymalizować je pod względem kosztów i sprawić by pieniądze na kampanie reklamową w Google przynosiły jak największą stopę zwrotu.
Z doświadczenia wiemy, iż mierzenie skuteczności kampanii reklamowych w ogromnym stopniu wpływa na wzrost przychodów ze sprzedaży firm poprzez ich witryny internetowe.
W reklamie bardzo ważną rolę ogrywa obok przygotowania kampanii i jej przeprowadzenia również mierzenie efektów tej kampanii. Każde medium wykształciło swoje własne instrumentaria do pomiaru skuteczności kampanii reklamowych w nich prowadzonych. W Internecie także dysponujemy takimi narzędziami pomiaru. Jednym, ale można powiedzieć chyba najlepszym narzędziem pomiaru jest Google Analytics.
Panel Google Analytics – supernowoczesnego narzędzia do analiz internetowych – Maripoza – pomaga w mierzeniu skuteczności reklamy
Google Analytics, czyli analizator statystyk internetowych
Google Analytics to jedne z najważniejszych narzędzi obok Google Adwords w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie. O ile Google Adwords daję możliwość tworzenia i udostępniania reklam internetowych o tyle Google Analytics daję możliwość ich mierzenia z bardzo dużą istotnością statystyczną.
Implementacja Google Analytics to jednak nie wszystko. Aby móc w pełni wykorzystać moc tego narzędzia trzeba posiadać odpowiednie zdolności analityczne i duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych. Google Analytics udostępnia bowiem tak wiele informacji, że analiza wszystkich i ich wykorzystanie wymaga ogromnego nakładu pracy.
Analiza skuteczności to również dane ekonomiczne
Google Analytics daje możliwość tworzenia modułu e-commerce, który dostarcza danych nie tylko już technicznych do analizy skuteczności kampanii reklamowych w Internecie, ale również danych ekonomicznych, przez co podejmowanie decyzji staje się coraz bardziej trafne.
Google Analytics mierzy także osiąganie celów różnych mediów
Google Analytics posiada również możliwość definiowania odpowiednich celów konwersji. Daję to wgląd w stronę i pozwala ją zoptymalizować.
MARIPOZA mierzy skuteczność kampanii reklamowych w Google Analytics
MARIPOZA w swoich zasobach kadrowych posiada analityków ze stażem w rożnych dziedzinach gospodarki, są to wysokiej klasy analitycy, którzy potrafią wyłuskać wszystkie niezbędne informacji z zapisów liczbowych Google Analytics.
Dodatkowo można wesprzeć się analizą ekonometryczną i statystyczną do wybudowania odpowiednich trendów i sezonowości zjawisk np. kupna danego towaru. Możliwości jakie daje wykorzystanie danych z Goolge Analytics w połączeniu z analizą w programach statystycznych jest bardzo duża. Jeżeli macie Państwo jakieś nietypowe pomysły, ale nie wiecie, czy da się je wykorzystać w praktyce, zapraszamy do kontaktu.
Google Analytics wspiera także pozycjonowanie
Dzięki śledzeniu skuteczności słów kluczowych wpisywanych przez Internautów w wyszukiwarce, Google Analytics można wykorzystać również do wspierania pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania. Efekty jakie może przynieść wykorzystanie Google Analytics do pozycjonowania są ogromne. Trzeba jednak odpowiednio umieć je wykorzystywać.
Usługa monitoringu i raportowania w Google Analytics
Usługa monitorowania i raportowania w swojej podstawowej formie nie jest bardzo kosztowna. Bardziej zaawansowane statystyki są już droższe, lecz dla firm średnich i dużych jest to wydatek warty poświęcenia, gdyż efekty przekładać się mogą na dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży.
Co jeszcze możecie zaoferować mojej firmie w zakresie analiz?
- Kontrolowanie przebiegu kampanii reklamowych
- Weryfikację i optymalizację kreacji reklamowych
- Analiza efektywności kampanii reklamowych
- Definiowanie kluczowych czynników ekonomicznych (ROI, ROE, ROA)
- Integrowanie budżetów kampanii z danymi finansowymi
- Definiowanie kampanii reklamowych
Zapraszamy do kontaktu