Portal internetowy Brandchannel.com w 2006 roku przedstawił listę najbardziej znanych i rozpoznawalne marki na świecie. Dane zebrał wśród własnych czytelników, co w pewnym stopniu przyczyniło się do szerokiej reprezentacji branży internetowej i komputerowej. Jednak traktując internautów jako osoby młode i zorientowane w wszelakich dziedzinach, ranking można uznać za wartościowy.
Na pierwszym miejscu uplasowało się oczywiście Google. Drugie miejsce jest okupowane przez Apple. Bardzo szybko w czołówce marek uplasował się Skype. Następne miejsca zajmują kolejno: Starbucks, Ikea, Nokia,Yahoo! oraz Firefox.
Zależnie od regionów geograficznych wyniki przedstawiały się następująco:
W Stanach Zjednoczonych Apple wyprzedziło Google a trzecie miejsce przypadło Starbucks. W Europie internauci stawiali na europejskie marki. Pierwsze miejsca zajęły Nokia, Ikea, Skype. Zaskakiwać może fakt, że Google i Apple znalazły się poza pierwszą dziesiątką. Również w Azji obywatele pozostali wierni rodzinnym markom. Pierwsze miejsca zajęły odpowiednio: Sony, Toyota i Samsung.