Newsletter ważnym działaniem promocyjnym
Sukces w sprzedaży to oczywisty cel do jakiego dążą firmy handlowe. Nie zaprzepaść swojej szansy, omijając tak ważne działanie promocyjne, jak newsletter. Komunikacja marketingowa polegająca na wysyłaniu e-maili daje dobre rezultaty, jeśli to zadanie zleci się profesjonalistom.
Na co trzeba zwrócić uwagę, przy komunikacji typu e-mail marketing? Sprawa wydaje się prosta. Wydaje się , że trzeba tylko znać zwykłe, przeciętne zagadnienia reklamy i promocji.
Ale czar pryska, gdy klient bez uprzedniego czytania, wyrzuca taką wiadomość od razu do spamu. Jeszcze gorzej, gdy taką czynność wykona za niego program pocztowy ? zupełnie nie będzie miał wtedy zobaczyć z czym chcieliśmy do niego dotrzeć w naszym e-mailing marketingu. Nie dowie się już nigdy co zawierał cenny z naszego punktu widzenia newsletter. Trzeba więc do działań perswazyjnych dołączyć także wiedzę o komunikacji seryjnej. Dobry e-mailing to bowiem e-mailing, który nie trafi bezpośrednio do kosza osoby, którą chcemy czymś zainteresować. Komunikacja marketingowa za pomocą e-mailing marketingu musi więc łączyć w sobie zalety dobrego listu sprzedażowego, jaki i komunikacji marketingowej, jaką stosuje się w Internecie. To niekoniecznie łatwe ? potrzeba współpracy grafika, informatyka i copywritera.
By stworzyć dobrze wyglądający i czytający się newsletter trzeba skupić się na wielu aspektach tego zagadnienia. Nie pomijając wiedzy dotyczącej tradycyjnych form promocji i reklamy stworzyć coś, co sprawi, że rozesłany e-mailing okaże się atrakcyjny również dla osoby, która szybko i pobieżnie przegląda nagłówki wiadomości w swojej skrzynce e-mailowej. Tak więc, podsumowując, e-mailing marketing to sztuka, czyli coś czego nie powierza się byle komu. Każdy newsletter musi byś starannie opracowany, opatrzony w formę graficzną, która nie znudzi, ale też nie będzie przyciągać uwagi do samej siebie, a skupi całą uwagę klienta na produkcie.
I taki musi być właśnie e-mail marketing – skupiony na potrzebach i przyzwyczajaniach użytkowników Internetu.