Nokia na świecie ma aż 40% udziałów sprzedaży telefonów. Na wysoki procent obrotów nie wpływa bynajmniej Japonia, gdzie posiada tylko 1% udziału w sprzedaży. Dlatego też Nokia planuje również zdobyć ten rynek. Japonia ma być tylko początkiem podboju, jaki planuje Nokia. Nowy operator firmowany przez Finów będzie się nazywał Vertu. Na swojego partnera do współpracy wybrała numer jeden w Japonii – operatora NTT DoCoMo.
Marka Vertu jest już znana, zajmuje się bowiem sprzedażą luksusowych telefonów komórkowych. Nokia liczy na to, że Japończycy – naród lubujący się w nowinkach technicznych i luksusie, zdecydują się zakup telefonu wartego nawet kilkaset tysięcy złotych.
Nokia jako Vertu – wirtualny operator ma zaistnieć na rynku japońskim w lutym 2009 roku. Sklepy Vertu mają się pojawić na początku przyszłego roku najpierw w Tokio, a następnie w takich japońskich miastach jak Nagoja czy Osaka.
Chociaż Japonia w małym stopniu odczuwa światowy kryzys ekonomiczny, to działanie Nokii jest typowym przykładem na niewstrzelenie się w odpowiedni moment – rynek telefonów komórkowych w Japonii ostatnimi charakteryzuje się tendencją spadkową.