Permission marketing, który można również nazwać marketingiem za przyzwoleniem, jest to termin związany z marketingiem relacji. Określa on sposób budowania i utrzymywania więzi z klientami.
Permission marketing polega głównie na uzyskaniu zgody klienta na otrzymanie określonego komunikatu marketingowego. Jest to początek budowania relacji z określonym klientem. Komunikacja oparta na newsletterach lub innych wiadomościach, szczególnie elektronicznych uwzględnia osobiste preferencje, zainteresowania i potrzeby klienta. Działania związane z zasadami permission marketingu mają na celu zbudowanie lojalności oraz jej utrzymanie, stały kontakt z obecnymi i potencjalnymi klientami, budowanie wizerunku firmy lub marki oraz zwiększenie sprzedaży. Permission marketing jest stosowany w takich narzędziach do komunikacji E-mail marketingu, Bluetooth marketingu czy coraz popularniejszego iPhone marketingu.
Twórcą pojęcia permission marketing jest Seth Godin, którego uważa się za jednego z najważniejszych specjalistów od marketingu na świecie. Jest to jeden z pionierów nowatorskiego podejścia do marketingu produktów i usług.