Dziś tradycyjna reklama już nie działa. Więc specjaliści od marketingu szukają innych sposobów na promocję swoich klientów. Bardzo popularne stają się reklamy na Social Media oraz reklama wirusowa. Ponadto, strona na Facebooku i powiększające się grono fanów to doskonały sposób na tworzenie pozytywnego wizerunku produktu, przedsiębiorstwa i marki. Taka reklama w Social Media powinna być tak stworzona, aby nie wyglądała ona wcale na reklamę. Potrzebny jest do tego dobry pomysł oraz odwaga w tworzeniu treści i zwracania się do użytkownika.
Duże znaczenia ma tu moc zaskoczenia i powiew świeżości, a nawet zwariowane pomysły. Warto nawet miesiącami tworzyć wizerunek przedsiębiorstwa lub działalności. Bowiem bardzo liczy się przywiązanie użytkownika do marki, co oczywiście musi być wynikiem długotrwałych kontaktów. Jednorazowe działania nie przyniosą efektów. Wręcz przeciwnie – zainteresowanie marką w takim przypadku może spadać. Działanie marketingowe w Social Media należy zaplanować długofalowo. Ponadto, ciągle monitorować podjęte działania. Jeśli pomysły są złe, należy tworzyć nowe. Jeśli są dobre i trafione, można je tylko dla odświeżenia modyfikować. Na wzór pierwszego tworzyć nowe odsłony i wersje.
Powinny być jednak inne, a nie powielane. Dbajmy o komunikacje z grupą, pozwalajmy na odważne komentarze i nie ograniczajmy nikogo. Bowiem tylko szczere opinie pozwolą nam poznać rzeczywistą skuteczność podejmowanych przez nas działań.