Każda firma chcąc sprzedać swoje towary czy usługi musi je najpierw skutecznie zareklamować. Potykacze reklamowe, dzięki wielu swoim zaletom, doskonale się ku temu nadają. Spotykamy je przed sklepami, kawiarniami czy klubami. Można w nich umieścić dowolne materiały reklamowe, są dobrze widoczne w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Dzięki prostej konstrukcji można je łatwo złożyć i przetransportować w inne miejsce, co zapewnia zwiększenie zasięgu takiej reklamy. Na rynku spotykamy stojaki o różnych konstrukcjach – od prostych, po te z ciężką podstawą wypełnioną wodą, jednostronne i dwustronne, wyposażone dodatkowo w koszyczki na ulotki lub daszki na logo. Można je kupić w różnych rozmiarach. Są też potykacze reklamowe specjalnie zaprojektowane po to, by stać na zewnątrz budynków. Takie stojaki mają wywiercone otwory odprowadzające nadmiar wody z opadów atmosferycznych. Są wodoodporne i pokryte folią anty refleksyjną z filtrem UV – ma to na celu uniknięcia wyblaknięcia eksponowanych plakatów.