W świecie pełnym multimediów i informatyki, istnieje wiele działań, które mają na celu usprawnienie tych dziedzin. Chodzi tutaj zwłaszcza o sprawy związane z internetem o oraz stronami internetowymi. Niemal każdy użytkownik, który prowadzi poszukiwania stron internetowych chciałby jak najszybciej trafić na poszukiwany produkt.
Tak się może stać jeśli właściciel strony internetowej postara się o jej szczególne potraktowanie. Chodzi tutaj o tzw. pozycjonowanie strony, czyli w dużym skrócie umieszczenie jej na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jest to zabieg długotrwały, który podlega wielu analizom teoretycznym. Wynik jednak może dać wiele wymiernych korzyści, z czego największą wydaje się być powiększenie liczby odwiedzających konkretną stronę internetową.
Pozycjonowanie to zabieg analityczny, który wymaga ogromnego nakładu pracy i szczególnego traktowania. Nie każdy może się podjąć tego działania, bowiem wymaga ona posiadania niezbędnych narzędzi oraz umiejętności. Najlepiej kiedy właściciel strony internetowej sam dokona pozycjonowania, bowiem wtedy może w znacznym stopniu ograniczyć swoje wydatki związane z funkcjonowaniem stromy. Dzisiaj można powiedzieć, że pozycjonowanie to zabieg powiązany z marketingiem. Wiele osób nie wie, że firmy stosują w swojej działalności pozycjonowanie, dlatego nie są w stanie stwierdzić jaki jest faktyczny stan danego usługodawcy. Strony internetowe mogę mieć przez pozycjonowanie zakłamany wynik odwiedzin, co może skutkować pewnymi nieporozumieniami wśród użytkowników. Niektórzy uważają, że pozycjonowanie to zabieg nieetyczny, który powinien zniknąć z rynku działań internetowych. Wydaje się jednak, że jest to niemożliwie w pędzącym świecie multimediów.