Kiedy ostatnio przeglądałem strony internetowe, spotkałem się z określeniem pozycjonowanie stron internetowych. Przyznam się szczerze, że znalem to pojęcie już wcześniej, ale odnosiło się ono do innej sfery życia. Jak się okazuje jest ono ściśle powiązane z tematem stron internetowych. Jak udało mi się dowiedzieć, pozycjonowanie to w dużym skrócie zabieg, który ma na celu doprowadzenie adresu strony na sam szczyt listy wyszukiwania w konkretnej przeglądarce. Z angielskiego taki zabieg jest nazywany jako SEO, co w skrócie oznacza search engine optimization.
Jak się okazuje pojęcie pozycjonowanie nie jest znane wielu użytkownikom stron internetowych. Z kolei jest bardzo popularne wśród właścicieli takich stron, którzy namiętnie poszukują firm dokonujących pozycjonowania. Jednym z podstawowych pojęć stosowanych do procesu pozycjonowania jest tzw. SERP, czyli search engine results page. Po polsku znaczy to nie mniej ni więcej, że wyniki wyszukiwania stron internetowych. To jest podstawą wspomnianego wcześniej procesu, który daje określony wynik.
Celem działania jest zwiększenie liczby użytkowników internetu, którzy odwiedzają jedną i konkretną stronę internetową. Każdy proces pozycjonowania jest skomplikowany i wymaga specyficznych działań. Mogą go tylko wykonać osoby, które zajmują się zawodowo informatyką lub mają bardzo dobre i duże rozeznanie w świecie internetu. W czasie prac osoby pozycjonujące wykorzystują tzw. page rank, czyli swoistego rodzaju algorytm, który jest odpowiedzią na działanie prowadzące na wywindowanie strony w gęstej sieci poszukiwanych stron. Im bardziej skomplikowany algorytm, tym więcej obliczeń można dokonać, a co za tym idzie możliwe jest przeprowadzenie bardziej skutecznego procesu pozycjonowania strony.