Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, że Internet jest bardzo potężnym narzędziem na którym opiera się większa część handlu i biznesu nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Internet posiada tez swój rodzaj marketingu, który zawiera w sobie specyficzne narzędzia takie jak reklama i pozycjonowanie. Reklama internetowa może być bardzo prosta, może być zwykłym banerem reklamowym na innym serwisie internetowym, ale może również być bardziej skomplikowana i polegać na przykład na pozytywnych opiniach na forach internetowych lub na rozsyłaniu folderów reklamowych poprzez skrzynkę elektroniczną.
Pozycjonowanie stron natomiast zazwyczaj odbywa się tak samo, a mianowicie stosuje się kilka słów kluczowych danej branży lub danego produktu i operuje się nimi w wyszukiwarkach tak, aby dana firma ze swoją stroną znalazła się na wyższych pozycjach w tych właśnie wyszukiwarkach. Pozycjonowanie stron to dosyć skomplikowane narzędzie marketingu internetowego i nie każdy potrafi się nim obsługiwać, jest jednak wiele firm, które zajmują się tylko tym narzędziem i za odpowiednią opłatą mogą wykonać pozycjonowanie strony dla firmy, która im to zleci, dzięki czemu ich pozycja w sieci będzie wyższa.