Każdy przekaz reklamowy oraz działania marketingowe muszą być odpowiednio dopasowane do rodzaju odbiorców do jakich chcemy dotrzeć. Równie ważne jest, by decydować się na korzystanie z takich rodzajów mediów jakie pozwalają nam na ograniczenie budżetu, tak by nie wydawać na takie działania nadmiernych środków finansowych. Obecnie możemy znacznie lepiej dopasować poszczególne działania marketingowe do naszych potrzeb. Wynika to przede wszystkim z tego, że możemy korzystać z bardzo różnorodnych mediów.
Z jednej strony są to media tradycyjne do jakich możemy zaliczyć gazety, telewizję, czy radio. Z drugiej strony w coraz większym stopniu możemy korzystać z mediów elektronicznych. Musimy brać pod uwagę, że dostęp do mediów tradycyjnych daje nam znacznie większy dostęp do różnorodnych odbiorców. Z mediów elektronicznych znacznie rzadziej korzystają osoby w starszym wieku, jakie nie interesują się nowinkami technicznymi. Media elektroniczne dają nam natomiast możliwości budowania takiego przekazu reklamowego, jaki jest mniej irytujący dla odbiorcy, gdyż nie jest on jeszcze nazbyt rozpowszechniony. Kolejnym plusem jest to, że możemy wykorzystywać znacznie bardziej skuteczne metody badania wpływu takiego przekazu na poszczególnych odbiorców, ale również na cały segment klientów do jakich chcemy trafić.