Reklama mailingowa

0
29
Rate this post

Reklama mailingowa to wysyłanie ofert reklamowych za pomocą poczty elektronicznej lub innych równorzędnych środków komunikacji elektronicznej. Podstawowym aktem  prawnym regulującym problematykę prawną reklamy mailingowej jest ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (u.ś.u.d.e.). Zawarte w niej regulacje dotyczą dwóch grup zagadnień: a) zakazu przesyłania niezamówionych informacji handlowych (art.10 u.ś.u.d.e.) oraz b) obowiązku oznaczania informacji handlowych w określony sposób (art.9 u.ś.u.d.e.).
Co mówi prawo na temat zakazu przesyłania niezamówionych informacji handlowych?
Zgodnie z art.10 ust.1 u.ś.u.d.e. „zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej”. Zakaz ten określany jest powszechnie jako zakaz tzw. spammingu. Nie jest to jednak określenie do końca precyzyjne, dotyczy on bowiem nie tylko przesyłania wielu niezamówionych informacji o tej samej treści (spamming), ale nawet już pojedynczych niezamówionych wiadomości (unsolicited communications).