Każdy kto prowadzi swoją własną firmę zdaje sobie sprawę z tego, że należałoby po prostu prowadzić ją zgodnie z jakimiś standardami a co za tym idzie firma powinna posiadać budżet na cele powiązane z reklamą.
I wiele firm faktycznie coś takiego posiada. Są specjalnie przeznaczone pieniądze na reklamę, gratisy i rzecz jasna na gadżety reklamowe bez których w dzisiejszych czasach większość z nas nie może się obejść. Typy gadżetów Zauważa się, że typy gadżetów reklamowych są dzisiaj zależne od tego w jakim charakterze mają one występować. Czy jest to jakaś sezonowa promocja w sklepie spożywczym kiedy możemy np. otrzymać koc polarowy reklamowy czy też sprawa tyczy się np. reklamy telewizyjnej w której obiecano nam w zamian za otworzenie konta w banko sprzęt elektroniczny i do tego jeszcze produkty dodatkowe tj. torba plażowa reklamowa lub po prostu odzież reklamowa.
Od tego jakiego typu gazety są potrzebne bardzo wiele zależy chociażby nakład i koszta jakie musi ponieść dana firma w związku z tym, że będą one rozdawane. Skomplikowana Wcale więc nie jest tak łatwo wybrać gadżety reklamowe, które nie tylko będą odpowiednie dla naszej firmy ale jeszcze pod każdym względem będą się idealnie nadawać i pasować do danej pory roku. Bezsensowne byłoby przecież rozdawanie klientom toreb plażowych w środku zimy. Tego typu chwytów raczej się nie stosuje. W większości przypadków chcemy mieć po prostu pewność, że klient w pewien sposób poczuje się doceniony, a przede wszystkim będzie pozytywnie kojarzyć dana markę. Niezależnie od tego, czy mowa jest tutaj o placówce bankowej, czy też o marce, która zajmuje się np. produkcją słodyczy typu ciastka, chipsy, czy lody. Reklama w dalszym ciągu pozostaje dźwignią handlu i o tym powinniśmy z pewnością pamiętać, ponieważ odgrywa ona nadal dużą rolę.