Reklama telewizyjna jest to nowoczesna forma komunikacji masowej posiadającą największą siłę oddziaływania spośród wszystkich pozostałych typów reklam. Głównym powodem tak silnego oddziaływania reklamy w TV jest między innymi zasięg, w końcu telewizję każdego dnia ogląda miliony ludzi. Drugim powodem jest silny wpływ na społeczeństwo. Chodzi tu między innymi o znaczenie telewizji dla wywierania wpływów, kształtowania opinii oraz na widzów. Siła reklamy to przede wszystkim połączenie obrazu z dźwiękiem, na co składają się ruch, kolory, słowa, gesty, napisy. Reklama telewizyjna na tle pozostałych reklam jest najbardziej wartościową i złożoną reklamą. Tego typu reklamy jednocześnie na wzrok i słuch. Reklama telewizyjna jest więc wykorzystywana do reklamy dóbr codziennych, których producenci kierują reklamę do gospodyń domowy, a także dla zademonstrowania działania i użycia produktów nawet bardzo zaawansowanej technologii.
Reklama telewizyjna oczywiście nie jest pozbawiona wad. Spoty reklamowe w TV są bardzo krótkie i ulotne. Ich długość, a także zawartość ograniczona jest przez prawo, które niejednokrotnie jest łamane. Dowodem na to jest reklama podprogowa czyli taka, która oddziałuje na nas poza naszą wiedzą· Minusem reklamy w TV jest także przesyt spotami społeczeństwa, które traktowanie je jako przerwę w toku trwania programu czy filmu. Ludzie często korzystają z owego przerywnika i wychodzą na przykład zrobić herbatę.