Rynek ecommerce jako dynamicznie rozwijająca się gałąź gospodarki w Polsce! Eklientów jest coraz więcej!

0
118
Rate this post

Rynek ecommerce jako dynamicznie rozwijająca się gałąź gospodarki w Polsce! Eklientów jest coraz więcej!

Polski rynek ecommerce jest szacowany na około 13 mld zł. Takich zakupów polscy internauci dokonali w ponad 7 tysiącach sklepów internetowych i w serwisach aukcyjnych. Eklientów jest w Polsce coraz więcej – około 19%. Jest to jeszcze daleko do Państw Europy Zachodniej (najwięcej w Norwegii – 64%), to jednak pomimo tego ten odsetek ciągle rośnie.

Najbardziej popularne produkty ecommerce w Polsce. Produkty te warto pozycjonować i reklamować za pomocą linków sponsorowanych! Procent internautów, którzy kupili dany produkt.

  1. Odzież i buty ( w tym bielizna) – 22% Pozycjonowanie odzież
  2. Książki – 19% Pozycjonowanie książki
  3. Kosmetyki – 12% Pozycjonowanie kosmetyki
  4. Sprzęt RTV – 11% Pozycjonowanie RTV i AGD
  5. Komputery – 11% Pozycjonowanie komputery i IT
  6. Telefony komórkowe i smartfony – 10,5%
  7. Muzyka – 9,6%
  8. Samochody i części samochodowe – 9%
  9. Artykuły dla dzieci – 8,5%
  10. Wyposażenie dla domu – 8,1%
  11. Bilety – 8%
  12. Zegarki – 7%
  13. Artykuły sportowe – 7%
  14. Fotografia -7%
  15. AGD -6%
  16. Gry komputerowe – 5%
  17. Usługi turystyczne -2%
  18. Artykuły ogrodnicze -1%

Cały handel ecommerce w Polsce zaczął się od kupowania masowego książek, kosmetyków i muzyki przez internet. Później Polacy przekonali się do kupowania sprzętu RTV i AGD. Ostatnio coraz większą popularnością wśród Polaków cieszą się meble i wyposażenie dla domu oraz artykuły ogrodnicze.
Jak można reklamować swój sklep w Polsce? Ranking wg używalności!

  1. Pozycjonowanie w Google – 80%
  2. Porównywarki cenowe – 70%
  3. Promocja (obniżki, rabaty) – 60%
  4. Obecność w pasażach handlowych – 60%
  5. Linki sponsorowane AdWords, AdContext i inne – 55%
  6. Reklama w marketingu tradycyjnym – 46%
  7. Emailing – 40%
  8. Banery – 35%
  9. Programy lojalnościowe – 25%

Najskuteczniejsze formy promocji sklepów internetowych

  1. Pozycjonowanie w Google – 60%
  2. Porównywarki cenowe – 30%
  3. Linki sponsorowane AdWords (Google), Adkontekst (netsprint) i inne – 25%
  4. Pasaże handlowych – 20%
  5. Promocja (obniżki, rabaty) – 15%
  6. Banery – 5%

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Usługa pozycjonowania stron internetowych na kluczowe miejsca w wyszukiwarce pozwoli stać się Państwa firmie bardziej popularną oraz zwiększy szanse na gwałtowny wzrost przychodów ze sprzedaży. Stanie się tak dzięki temu, iż strona www znajdzie się na pierwszej stronie naturalnych wyników wyszukiwania w największych wyszukiwarkach, w tym głównie w Google.

Pozycjonowanie pozwoli także na poszerzenie rynków zbytu dla Państwa usługi bądź produktu i na pozyskanie nowych kontrahentów w danej branży. Pozycjonowanie stron internetowych więcej po kliknięciu linku.

Jakie korzyści niesie pozycjonowanie w mojej branży ecommerce?

Korzyści jakie niesie pozycjonowanie mogą być ogromne.

  • Poszarzenie rynku zbytu
  • Pozyskanie nowych kontrahentów
  • Promocja swojej marki w wybranej branży ecommerce
  • Zwiększenie sprzedaży i rozszerzenie kanału dystrybucji
  • i inne

Jakie są model wynagradzania za pozycjonowanie?

Oferujemy dla Państwa trzy modele wynagradzania za pozycjonowanie:

  • Ryczałtowe za stałą opiekę stroną, wynajdowania nowych słów kluczowych również z „długiego ogona” rozkładu Gaussa. Ilość słów kluczowych może być bardzo duża. Preferowane dla prestiżowych firm, gdyż pozyskujecie Państwo specjalistów od tej dziedziny emarektingu (pozycjonowanie).
  • Za traffic, czyli za ilość wejść na stronę potencjalnych klientów lub kontrahentów. Tu także można zmieniać ilość słów kluczowych.
  • Za pozycję na dane słowa kluczowe, raczej dla firm z mniejszym zasobem budżetowym, gdyż lista jest zamknięta. Płaci się jednak dopiero, gdy dana strona znajdzie się w wyszukiwarce w TOP10.

Oczywiście można negocjować także model współpracy.

Czy należy mierzyć za pomocą Google Analytics kampanie pozycjonowania?

Zdecydowanie tak. Jeżeli jednak wykupicie Państwo pozycjonowanie, to usługa pomiaru skuteczności kampanii reklamowych a także dobór nowych słów kluczowych do pozycjonowania jest GRATIS. Warto jednak zawsze mierzyć traffic, czyli statystyki wejść na stronę, bo Google Analytics daje potężną ilość informacji. Warto tylko powiedzieć, że z 1000 najbardziej dochodowych firm w USA 90% ma zainstalowany Google Analytics.

Jak pozyskać pieniądze na pozycjonowanie?

Dla niektórych firm, szczególnie tych mniejszych, może być problem finansowania innowacyjnej formy promocji marki jakim jest pozycjonowanie. Istnieją jednak programy pomocy w promocji polskich marek. Pieniądze można uzyskać z Unii Europejskiej w postaci dotacji.

Takim programem, który notabene jest mało znany jest „Paszport do Eksportu„, pozwala on na pozyskanie środków na promocje marek polskich za granicą, targi, konferencje itp. Na rynku istnieje wiele firm doradztwa unijnego, które mogą państwu pomóc w pozyskaniu takich dotacji.

Czy pozycjonowanie sprawdzi się na każdym rynku?

Byłoby niepełną informacją, gdybyśmy Państwa nie ostrzegli o ryzyku jakie niesie pozycjonowanie. Choć jest to bardzo skuteczna forma promocji i pozyskiwania nowych zleceń i kontrahentów, to jednak nie w każdej branży i nie w każdym państwie się sprawdzi. Może być tak, że pozycjonowanie w pewnej branży przynosiło dobre rezultaty w postaci zwiększania sprzedaży, ale już to samo pozycjonowanie w innej banży nie przyniosło takiego rezultatu. Te ryzyko należy uwzględnić budując odpowiedni biznesplan w państwa przedsięwzięciach. Bez wypróbowania nie da się tego jednak a`priori stwierdzić, a lepiej uczyć się na błędach niż w ogóle nic nie robić.

Co jeszcze możecie zaoferować mojej firmie?

Maripoza proponuje

  • Pozycjonowanie za granicą
  • Pozycjonowanie w USA
  • Pozycjonowanie w Wielkiej Brytanii
  • Wdrażanie projektów marketingowych związanych z działaniami SEM
  • Linki sponsorowane w wyżej wymienionych krajach
  • Prowadzenie oraz optymalizacja kampanii PPC
  • Analizy statystyczne, pomiary skuteczności pozycjonowania i linków sponsorowanych
  • Administrowanie kontami Google Analitycs
  • Możemy polecić firmę pozyskująca dotacje w ramach „Paszport do Eksportu”
  • Doradztwo w zakresie emarketingu
  • Nadzorowanie kosztów i budżetów kampanii SEM