Samodzielne pozycjonowanie

0
114
Rate this post

W internecie można wiele przeczytać na temat technik i metod promocji stron w wyszukiwarkach. Poznać można nie tylko podstawowe zasady pozycjonowania, ale i coraz bardziej wymyślne triki mające pomóc w osiągnięciu wysokiej pozycji. Oczywiście ze względu na swoją popularność najczęściej “braną na celownik” pozycjonerów jest wyszukiwarka Google.

Trzeba jednak podkreślić, że wyszukiwarka Google ma prawdopodobnie najlepsze zabezpieczenia, których celem jest wyeliminowanie działań podejmowanych przez pozycjonerów. Google w swojej polityce podkreśla, że najważniejsze dla Google jest pokazanie użytecznych informacji w wynikach wyszukiwania i że podejmuje wszelkie niezbędne kroki, które mają wyeliminować sztuczne wpływanie na ranking tej wyszukiwarki. Wiele z nich już dzisiaj działa bez zarzutu. Rozpoczynając pozycjonowanie należy je poznać, aby na samym początku nie stracić szansy na uzyskanie wysokiej pozycji.

“Moja strona była wysoko i nagle spadła”, “Moja witryna wyleciała z rankingu, co się stało” – to bardzo często pojawiające się pytania na forach dyskusyjnych. (Na marginesie we wcześniejszym artykule pisałem o serwisie, gdzie znaleźć można odpowiedzi na różne pytania dotyczące pozycjonowania.) Dlatego właśnie trzeba o tym wiedzieć, aby NIGDY nie trzeba było zadawać podobnego pytania.

Spam czy nie spam

Wiele osób chcąc szybko uzyskać dobre pozycje posuwa się do spamowania wyszukiwarek. W niektórych branżach to się sprawdza, dlatego że konkurencja jest bardzo duża, a strona na pierwszej pozycji przez kilka tylko dni – to dziesiątki tysięcy zarobków. W przeważającej jednak większości przypadków spam na dłuższą metę szkodzi. Szczególnie jeśli chcemy pozycjonować domenę istotną. Jej utrata może się wiązać z utratą prestiżu i dochodów. Zdecydowanie lepiej jest poczekać ciut dłużej, ale za to cieszyć się stabilną wysoką pozycją.

Podsumowując zabierając się samemu za pozycjonowanie własnych stron nie działaj spontanicznie. Wszystkie czynności powinny być zaplanowane i przemyślane – a metody pozycjonowania odpowiednio dobrane do celów jakie chcemy osiągnąć.