Selekcja odbiorów e-mailingów

0
95
Rate this post

Selekcja odbiorów e-mailingów

E-mailing, a przede wszystkim e-mail marketing to komunikacja marketingowa, która opiera się o działania polegające na wysłaniu e-maili do wyselekcjonowanej grupy przyszłych klientów.

A skąd wiemy, że będą naszymi klientami? Jeśli wytworzy się w nich potrzebę, z pewnością sięgną po produkty, jakie będziemy chcieli im zaproponować.

To, jak od łatwo się zorientować, nie takie to łatwe, by wybrali właśnie naszą firmę, ale od tego jest właśnie e-mail marketing. Podstawowym atutem, jaki możemy mieć, by osiągnąć ten cel, jest z pewnością dobrze skomponowana baza adresów e-mail. Ale głównym działaniem komunikacji marketingowej jest w tym przypadku oczywiście newsletter. Newsletter to forma dotarcia z informacją handlową lub też informacją o usługach przez pocztę internetową, którą przecież ma w tej chwili prawie każdy w naszym kraju.

Ale uwaga, warto zwrócić uwagę na powtarzające się adresy. Jeśli ktoś proponuje nam e-mailing i e-mail marketing, ale baza adresów, jaką dysponuje to adresy jednej i tej samej osoby, cała praca obróci się perzynę. Po co wysyłać komuś jeden i ten sam newsletter? Tylko dlatego, że kiedyś założył wiele skrzynek e-mail? Bez sensu. Lepiej skupić się na mniejszej liczbie listów, lecz do większej liczby rzeczywistych adresatów, bo ktoś, kto ma wiele skrzynek pewnie większości z nich nawet nie otwiera, a więc nasz e-mailing marketing trafi po prostu w próżnię.

Jak nie dać się złapać w taką pułapkę? Należy korzystać wyłącznie z usług firm, które proponują baz adresowe sprawdzane regularnie i weryfikowane. Komunikacja marketingowa musi zwyczajnie trafiać tam, gdzie jest oczekiwana, a nikt nie oczekuje tego samego listu w wielu miejscach. Szczególnie, że takie działanie może zostać łatwo zostać zakwalifikowane jako spamowanie. Automaty pocztowe szybko reagują na dużą liczbę mejli wychodzących z jednego numeru IP, po co więc ryzykować, jeśli skuteczność za tym idąca i tak będzie znikoma? Lepiej skupić się na takich działaniach typu e-mailing, które będą odpowiedzią na (być może nieuświadomione) potrzeby klientów.