Specjaliści Public Relations wciąż chętnie zatrudniani

0
140
Rate this post

Zbliżone do dziennikarstwa i marketingu, a może po prostu psychologia biznesu? Na temat public relations wciąż krąży wiele mitów. Jest nie tylko to młoda i prężnie rozwijająca się dziedzina, ale także coraz częściej wybierany kierunek kształcenia wśród młodzieży.

Niewątpliwie jest to gałęź gospodarki, która otworzyła się przed absolwentami kierunków humanistycznych. Na czym polega praca w tej branży i co trzeba umieć, aby odnieść w niej sukces?

Trochę teorii

Public Relations to instrument komunikacji marketingowej, który zmierza do kreowania, podtrzymywania wzajemnie korzystnych stosunków pomiędzy przedsiębiorstwem lub określoną instytucją oraz daną grupą odbiorców. Jego celem jest odpowiednie oddziaływanie na uczucia czy też przekonania klientów, kształtowanie ich pozytywnego wizerunku ale również szybkie reagowanie na niekorzystne informacje.

W skład Public relations wchodzą następujące działania:

  • media relations – obejmuje współpracę ze środkami masowego przekazu, ich znaczenie wynika z faktu iż wszelkie informacje zamieszczane mediach znajdują się zwykle poza kontrolą przedsiębiorstwa, a także z powodu tego, że mogą one publikować zarówno dobre jak i złe wiadomości,
  • corporate identity – ma na celu tworzenie tożsamości przedsiębiorstwa,
  • public affairs – działanie te polegają na tworzeniu i podtrzymywaniu korzystnych relacji z przedstawicielami władzy lokalnej, regionalnej lub krajowej,
  • community relations – tworzenie dobrych stosunków ze społecznościami lokalnymi,
  • lobbing – tworzenie oraz podtrzymywanie relacji z organami legislacyjnymi i rządowymi w celu wywierania wpływu na ustawy i przepisy, często dla całej branży lub sektora oraz uzyskania korzystnych, indywidualnych decyzji
  • zarządzanie sytuacją kryzysową,
  • relacje z inwestorami – utrzymywanie kontaktów z akcjonariuszami i innymi uczestnikami społeczności finansowej,
  • współpraca z darczyńcami i organizacjami non-profit –  wszystko po to, aby uzyskać wsparcie finansowe lub wolontariackie.

Jak zostać specjalistą?

Jeśli uważasz, że bez problemów poradziłbyś sobie z powyższymi wymienionymi obowiązkami PR-owca, pomyśl nad studiami w tym kierunku. Ofertę takiego właśnie kształcenia posiada np. Uczelnia Techniczno – Handlowa im. H.Chodkowskiej w Warszawie, Wrocławiu i Płońsku. Kierunek „Public relations i etyka” na Wydziale Zarządzania i Finansów skierowane są do osób planujących pracę w zawodach związanych z mediami, promocją i reklamą. Obecny rynek pracy pokazuje, że warto zainwestować w siebie wybierając nowe branże, a PR do takich właśnie należy.