Linki sponsorowane – Nowoczesna forma reklamy dla Twojej firmy i marki – Maripoza zarządza płatnymi reklamami w wyszukiwarkach

0
105
Rate this post

UWAGA!!!! W ramach umowy zarządzamy DOWOLNĄ ilością słów kluczowych w wyszukiwarce.

Linki sponsorowane są jedną z najefektywniejszych form reklamy w internecie oraz jedną z najważniejszych form reklamy w ramach działań typu SEM (Search Engine Marketing), czyli w ramach kampanii płatnych w wyszukiwarkach, w tym oczywiście najważniejszej wyszukiwarki — Google. (Bardzo skuteczną formą jest też pozycjonowanie) Linki sponsorowane pomagają wielu firmom odnieść sukces zwiększając przychody ze sprzedaży i sprawiając, że firma bądź marka są lepiej rozpoznawalne.

Co wpływa na cenę linku sponsorowanego?
Linki sponsorowane wyświetlane są u góry ponad wynikami naturalnymi w wyszukiwarkach: Google, Wp, Onet, Interia, a ich siła tkwi w tym, iż reklamy pojawiają się dopiero wówczas, gdy internauta wpisze interesujące go słowo kluczowe do wyszukiwarki, które zostało wcześniej zdefiniowane np. w Google AdWords przez firmę MARIPOZA. W wyszukiwarce Google o pojawieniu się reklamy w formie linku sponsorowanego decyduje współczynnik jakości danej frazy reklamowej, po wpisaniu których ma się wyświetlić link sponsorowany.

Na Wynik Jakości mają wpływ: ustalona cena za kliknięcie CPC – wprowadzana w programie Google Adwords, czas wczytywania się strony, jakość strony docelowej, trafność słowa kluczowego i inne czynniki.

Jakość strony docelowej jest określana przez takie czynniki, jak przydatność i trafność zamieszczonych na niej informacji, łatwość nawigacji, czas ładowania strony, liczba linków na stronie, sposób użycia linków na stronie i inne. Trafność słowa kluczowego określa przydatność dla użytkowników słowa kluczowego w odniesieniu do reklamy, strony docelowej oraz ich potrzeb.

Linki sponsorowane w Google — www.Maripoza.pl

Co będzie, jeżeli wynik jakości mojego linku będzie wysoki?
Jeżeli Wynik Jakości jest na tyle wysoki i przewyższający w rankingu inne wyniki jakości dla konkurujących z danym linkiem, wówczas link automatycznie pojawia się u góry wyników wyszukiwania w kolejności Wyników Jakości. Inaczej mówiąc, ten link sponsorowany firmy pojawi się najwyżej jako pierwszy w wyszukiwarce, dla którego Wynik Jakości jest najwyższy.

Jeżeli Wynik Jakości jest niższy, reklama może pojawiać się jedynie jako boks reklamowy na pierwszej lub dalszej stronie wyszukiwania. Jeżeli wynik ten jest za niski, wówczas reklamy mogą się w ogóle nie wyświetlać. Niezwykły system Google Adwords umożliwia śledzenie tych wyników.

Dlaczego pozycja w wyszukiwarce jest ważna?

Zgodnie z badaniami internauci najczęściej patrzą w lewy górny róg wyników wyszukiwania. Mówi się o tak zwanym Złotym Trójkącie Google.

Kolor czerwony mówi o największej widzialności wyników wyszukiwania, czarny natomiast o najmniejszej.

Widoczność pozycji w wynikach wyszukiwania i linkach sponsorowanych

  • Pozycja 1 — 100%
  • Pozycja 2 — 100%
  • Pozycja 3 — 100%
  • Pozycja 4 — 85%
  • Pozycja 5 — 60%
  • Pozycja 6 — 50%
  • Pozycja 7 — 50%
  • Pozycja 8 — 30%
  • Pozycja 9 — 30%
  • Pozycja 10 — 20%

Widoczność pozycji w prawej kolumnie linków sponsorowanych Google:

  • Pozycja 1 – 50%
  • Pozycja 2 – 40%
  • Pozycja 3 – 30%
  • Pozycja 4 – 20%
  • Pozycja 5 – 10%
  • Pozycja 6 – 10%
  • Pozycja 7 – 10%
  • Pozycja 8– 10%

Czy 1 pozycja jest zawsze najlepsza?
Zwiększa się zatem prawdopodobieństwo dostrzeżenia reklamy, jeżeli będzie ona wysoko umieszczona. Nie oznacza to jednak najbardziej optymalnej pozycji dla reklamy każdego produktu i każdej firmy. Czasami lepiej jest zająć niższe pozycje, gdyż wtedy można zwiększyć skuteczność reklamy. Jeżeli właścicielom witryn lub firm zależy na dostrzeżeniu firmy i produktu, wówczas powinno zależeć na tym, aby znaleźć się na samej górze wyników wyszukiwania.

Jeżeli firma jest mniejsza lub nie stać jej na wydawanie pieniędzy na zwiększanie świadomości produktu bądź marki, ale chce dzięki reklamom emitowanym w internecie zwiększyć sprzedaż, powinna wyświetlać się na pozycjach od 6-10. Osoby, które nie są bowiem zainteresowane danym produktem rzadko klikają poniżej 3 pozycji. Zwiększa się zatem prawdopodobieństwo, że w reklamę kliknie osoba bardzo zainteresowana produktem.

Kluczem do sukcesu jest maksymalizacja ROI
Dzięki takim kampaniom optymalizuję się współczynnik ROI, czyli współczynnik zwrotu z inwestycji w reklamę. W Google Adwords istnieje odpowiednia funkcja, która umożliwia ustawienie preferowanej pozycji i dzięki temu dostosowuje reklamę do potrzeb kampanii.

Linki sponsorowane, które pojawiają się w wyszukiwarce Google, w przypadku gdy w Google Adwords ustawione zostały odpowiednie funkcje, mogą być generowane w sieci partnerów wyszukiwarki. W Polsce do tej sieci należy między innymi Onet, Interia i wyszukiwarka Gazeta. Do sieci tej należy również setka innych mniejszych wyszukiwarek.

Co więcej w ostatnim czasie Google udostępniło możliwość tworzenia własnych wyszukiwarek na silniku Google, która umożliwia generowanie linków sponsorowanych Państwa firmy w prywatnych wyszukiwarkach. Dzięki takiemu działaniu z przekazem reklamowym można dotrzeć do ogromnej ilości potencjalnych klientów.

W jakich wyszukiwarkach warto się reklamować?

Aktualnie najważniejszą wyszukiwarką w skali Polski jest Google, która posiada 95% pozycji na rynku wyszukiwań. W skali świata wynosi to około 60%. Warto jednak pokryć przekazem reklamowym cały internet, gdyż taka reklama jest najbardziej efektywna.

Ile kosztuje usługa linków sponsorowanych?

Usługa linków sponsorowanych jest prowadzona w ramach usług SEM. Opłata jest określona jako procent wydatków, jaki chcecie Państwo ponieść na reklamę w wyszukiwarkch. Nie jest to odsprzedaż linków, gdyż taka forma jest skrajnie niekorzystna dla klientów. Dostajecie Państwo zatem dwa rachunki jeden z firmy, która prowadzi wyszukiwarkę np. Google i drugi z firmy MARIPOZA, stanowiący wyłącznie prowizję od zarządzania reklamą. Prowizja wynosi w zależności od ilości reklam oraz od wielkości budżetu od 8-30% wydatków na reklamę. Jeżeli chcecie Państwo dowiedzieć się więcej o cenach usługi SEM, zapraszamy na zakładkę „cennik”.

Czy można emitować linki sponsorowane na wybrane miasta lub obszary geograficzne?

Jak najbardziej jest to możliwe, lecz z pewnymi ograniczeniami technicznymi. Można zamówić linki sponsorowane w miastach:

  • Warszawa 1 800 tys.
  • Kraków 760 tys.
  • Łódź 750 tys.
  • Wrocław 630 tys.
  • Poznań 560 tys.
  • Gdańsk 460 tys.
  • Szczecin 410 tys.
  • Bydgoszcz 360 tys.
  • Lublin 350 tys.
  • Katowice 310 tys.
  • Białystok 297tys.
  • Gliwice 197 tys.
  • Gdynia 250 tys.
  • Toruń 205 tys.

i wiele innych miast | Prowadzenie linków sponsorowanych w Polsce
UWAGA! MARIPOZA nie wprowadza ograniczenia w postaci ilości słów kluczowych, na które dana reklama ma się wyświetlić w wyszukiwarce, a także umożliwia edycję słów kluczowych w trakcie trwania umowy.

 

 

Jak wygląda przykładowa reklama w Google AdWords:
Przykład reklamy AdWords

Reklamy tekstowe zazwyczaj zawierają cztery bądź pięć następujących wierszy:

Nagłówek (25 znaków włącznie ze spacjami): Tytuł przyciąga uwagę użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Państwa produktami lub usługami.

Opis (dwa wiersze po 35 znaków włącznie ze spacjami każdy): Te dwa wiersze opisują reklamowany produkt, usługę i inne szczegóły (np. promocje). Ich treść powinna być wystarczająco jasna, aby przekazać sens i odpowiednio motywująca, aby użytkownik kliknął reklamę i odwiedził Państwa witrynę.

Wyświetlany adres URL (35 znaków włącznie ze spacjami): Ten wiersz wskazuje witrynę, która zostanie wyświetlona użytkownikowi po kliknięciu reklamy. W poniższym przykładzie wyświetlanym adresem URL jest www.Maripoza.pl.

Docelowy adres URL (maksymalnie 1024 znaki): Jest to strona, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu Państwa reklamy. Adres URL nie pojawi się w Państwa reklamie. Wielu reklamodawców umieszcza w reklamie linki do określonych stron docelowych w witrynie, a jako wyświetlany adres URL podaje prostszy adres URL strony głównej tej witryny.

• Jeżeli reklama jest kierowana na dane województwo, to wyświetla się nazwa danego województwa.

• Jeżeli reklama jest zgłoszona do Centrum Firm Lokalnych i jest ta opcja włączona, to pojawia się jeszcze adres reklamodawcy.


 

Co napisać w reklamie, aby była ona skuteczna?

Co powinno zawierać główne hasło?

Zgodnie z badaniami firmy MARIPOZA wynika, że jest to najważniejsza linijka przekazu reklamowego w reklamie „Google AdWords”.

Co najlepiej umieścić w haśle głównym, aby reklama była skuteczna?

Najlepiej sprawdzają się reklamy dopasowane semantycznie do wyrażeń, które użytkownicy wpisują w Google. Jeżeli np. użytkownik wpisuje w wyszukiwarce „kredyt na dom„, to najlepiej, aby w haśle głównym — pierwsza linijka w „Google AdWords” — pojawiło się dokładnie to wyrażenie. Reklamy, w których hasło główne było dostrojone do wyrażeń wpisywanych w Google, były pod względem konwersji nawet 5-krotnie lepsze niż te, które nie zawierały dokładnej frazy, jaką wpisywali użytkownicy.

Wszystko wskazuje na to, że 80% użytkowników czyta te hasła a tylko 20% użytkowników czyta cały przekaz reklamowy zawarty w pozostałych linijkach reklamy.

Jeżeli hasło reklamowe zawierało nazwę produktu lub markę, to zwiększało to ich zapamiętywanie. Może to wynikać po pierwsze z tego, że więcej osób czyta hasło główne w przekazie. Po drugie z tego, że marka jest wtedy bardziej widoczna.

Jeżeli nawet ktoś nie kliknie reklamy, to istnieje duża szansa, że zapamięta nazwę produktu, a to zwiększy świadomość marki — jeden z możliwych celów reklamy internetowej (prócz tego można jeszcze do nich zaliczyć wzrost sprzedaży i pozycjonowanie).

Czy zawarcie obietnicy w przekazie wpływa na wzrost konwersji reklamy (np. wzrost sprzedaży, klikalności, czasu spędzania na stronie itp.)?

Wyniki badań MARIPOZA są jednoznaczne w tym kontekście — „reklama w AdWords” musi zawierać obietnice korzyści dla internauty, bo jest to jedna z najskuteczniejszych form przekazu i zwiększania konwersji.

Sam Google stosuje takie obietnice celem autoreklamy swoich systemów.

Więcej wiadomości o skutecznych metodach reklamowych w informacji handlowej przedstawianej wraz z ofertą cenową na Państwa zapytanie ofertowe.Zapraszamy do kontaktu