Cechą charakterystyczną komunikatów reklamowych jest sięganie po obrazy, skojarzenia przekonywujące odbiorców o słuszności prezentowanych informacji na temat reklamowanych produktów lub usług. Stąd bardzo często w reklamie pojawiają się stereotypy. Kwestia doboru osób wykorzystywanych do przekazania określonym odbiorcom komunikatów reklamowych jest bardzo istotna. Ile i jakie osoby powinny występować w danej reklamie, zależy od wielu czynników, m. in. Od samego rodzaju produktu(usługi) będącego przedmiotem reklamy. Można zauważyć, że do reklam określonego rodzaju preferowane są kobiety, tak jak w przypadku proszków do prania, kosmetyków, żywności, z kolei mężczyźni wybierani są do prezentowania zalet piwa, samochodów czy komputerów. Stosowanie określonych stereotypów w reklamie ma ścisły związek z grupami konkretnych odbiorców reklam i ich zachowaniem w życiu codziennym . Podstawowe tradycyjne stereotypy roli kobiety w polskiej reklamie to: matka, żona i obiekt pożądania, z koli stereotypy mężczyzn (wg. A. Benedikta) to: profesjonalista, macho oraz ojciec. Natura ludzka powoduje, że konsumenci kopiują zachowania osób biorących udział w reklamach. Wykorzystują ten fakt, twórcy reklam powielając stereotypy.