Reklama wkroczyła dosłownie w każdą dziedzinę życia. Z przekazami reklamowy spotykamy się wszędzie: w radiu, w telewizji, w prasie, w Internecie. Przez to, że jest tak popularna i wszechobecna potrzebne są coraz nowsze i lepsze sposoby dotarcia do potencjalnych klientów. Często sam slogan czy dobre hasło reklamowe nie wystarczą.
Jest ich tyle, że ciężko jest przebić się ponad konkurencję. Dlatego firmy zajmujące się reklamą i promocją stawiają na sposoby dotarcia do grupy docelowej po przez szokowanie zgodnie z hasłem: Nie ważne co robisz, ważne co widzą inni. Ponadto, aby produkt mógł być rozreklamowany musi być widoczny. W takich miejscach jak sklepy czy hipermarkety wykorzystywane są stojaki reklamowe dzięki którym produkty mogą być dobrze wyeksponowane. Również i ta, stosunkowo prosta i banalna forma, ciągle przeobraża się by w co raz ciekawszy sposób prezentować towary.
Odwiedzając sklepy zauważyć można różne stoiska promocyjne wykorzystujące stojaki reklamowe a na nich wieże, statki czy bałwanki stworzone z produktów objętych promocją. Ma to na celu przyciągnąć uwagę klienta, który będzie mógł łatwo zapamiętać produkt i markę. Dodatkowo wpadające w oko hasło reklamowe, odpowiednie oświetlenie, ładne hostessy, możliwość degustacji, przyjemny zapach, muzyka i promocja w sklepie przygotowana. Oto proste działanie marketingowe dobrze się sprawdzające.