Stojaki reklamowe od zawsze były podstawą reklamy. Jest to jeden z najprostszych i najbardziej tradycyjnych form promowania produktów bądź usług własnej firm. Jednocześnie mimo tego także jednym z najbardziej popularnych spośród wszystkich dostępnych na rynku. W jaki sposób zdobyły one tak wielkie zaufanie?
Na samym początku warto wspomnieć z czego takie stojaki mogą być wyprodukowane. Kiedyś podstawowym materiałem był oczywiście metal. Stojaki z niego wyprodukowane charakteryzowały się dużą stabilnością, co odgrywa znaczną rolę w przypadku kiedy stoją one w miejscach uczęszczanych przez ludzi. Niestety miały one także jedną wadę, a mianowicie trwałość. Mimo wielu zabezpieczeń przed korozją, z czasem traciły one swoje barwy i estetykę.
Z tego powodu producenci zaczęli poszukiwać innego materiału. Wtedy właśnie nadeszła era pleksiglasu. Jest to przezroczyste szkło akrylowe, które przede wszystkim jest znacznie lżejsze od metalu i nie ulega procesowi korozji. Ponadto znacznie łatwiej jest on podatny na kształtowanie, dzięki czemu uzyskanie pożądanego przez klienta najbardziej skomplikowanego kształtu nie stanowi problemu.
Osiągnięcia technologii poskutkowały także rozwinięciem się billboardów. Są to pewnego rodzaju stojaki reklamowe z elementami neonowymi, bądź ekranami wyświetlającymi krótkie filmy reklamowe. Należą one do najbardziej przyciągających wzrok, a przez to skutecznych, lecz są także drogie. Jednakże odpowiednio zaprojektowane i co ważne umieszczone stojaki także bardzo skutecznie zdobędą dla nas nowych klientów.