Czym jest szyld? Przypadkowo zapytanej osobie najszybciej skojarzy się z fragmentem blachy wywieszonej na zewnątrz lokalu z wyrytym, namalowanych bądź naklejonym logotypem traktującym o profilu danego zakładu. W średniowieczu wystarczyło namalować kowadło lub kłos zboża, aby każdy wiedział o co chodzi.
Podstawową funkcją szyldu jest informacja. Czyli „Co” tutaj się robi. Nie zapominajmy, że w czasach kiedy powstawały szyldy, ludzi interesowała wyłącznie ta informacja. Dzisiaj szyld musi wyjść poza konwencjonalną ramę oczekiwań. Teraz potencjalnemu klientowi logo już nie wystarcza. „On/Ona” chce znać więcej szczegółów. Patrząc na szyld piekarni, chce wiedzieć kto jest właścicielem? jaka jest oferta? oraz na czym polega konkurencyjność akurat tej marki?
Już od czasów starożytnych ludzie musieli uciekać się do reklamy aby zdobyć klientów. Nie wiadomo kiedy dokładnie powstał szyld reklamowy, ale zapewne nastąpiło to przy początkach handlu. Szyld reklamowy stanowi przecież podstawowe i jednocześnie, jedne z najprostszych narzędzi reklamy.
Między innymi dlatego konstruowanie inteligentnego, a także odpowiedniego szyldu jest dzisiaj dużo trudniejsze. Samo kowadło już nie wystarczy. Od tego momentu istotną rolę zaczyna odgrywać inteligentna promocja oraz konstrukcja reklamy.
Czy warto dzisiaj posiadać, Ba! w ogóle inwestować w szyld? Zarówno z punktu widzenia klienta jak i przedsiębiorcy- oczywiście, że tak! Każdy z nas chce, mimo wcześniejszych zapewnień, być bombardowany informacjami. Pomaga to nam w wyborze.
Szyld pełni również funkcją wizytówki zakładu- dlatego tak ważne jest wykonanie graficzne, ale przede wszystkim oryginalny pomysł. Chcemy przecież przyciągnąć, a nie odstraszyć klientów?
Ostatecznie pamiętajmy, iż szyld jest protoplastą innych form reklamowych takich jak baner, plakat czy billboard. Warto pamiętać, iż od czasów antycznych do dzisiaj sprawdza się doskonale. Warto inwestować w reklamę, która jest relatywnie tania, oraz bardzo skuteczna. Rachunek końcowy jest prosty-dobry szyld był, jest i ciągle będzie w cenie.