Treść strony internetowej – kluczem do sukcesu

0
97
Rate this post

Właściciele serwisów internetowych nie doceniają mocy jaka niosą dobre treści ma stronie internetowej. Nie dbają o nie, a jednocześnie dziwią się, że strona internetowa nie pozycjonuje się dobrze w wyszukiwarce. Że klienci spędzają na stronie kilka sekund i nigdy już nie wracają. Pierwszą reakcją jest zatrudnienie firmy pozycjonującej (lepszej lub gorszej). Ale z próżnego to i Salomon nie naleje.

Tymczasem liczy się kompleksowe działanie – między innymi tworzenie unikalnych, zwięzłych, wartościowych treści. Takich, które przyciągną wyszukiwarki jak i sprawią, że potencjalni klienci przemienią się w zamawiających towary/usługi.

Masz stronę WWW lub sklep internetowy?

Są tam treści? Jakiekolwiek by one nie były – muszą być dostępne dla wyszukiwarki. Dlatego istotna jest technologia wykonania strony. Najlepszym rozwiązaniem jest CMS dynamicznie generujący strony HTML. Najgorszym – strona całkowicie zbudowana w technologii Flash i do tego stworzona nieumiejętnie. Takiej strony robot wyszukiwarki nie „przeczyta”, nie zindeksuje – a więc nawet najlepsze treści pozostaną w ukryciu.

Sprawdź, czy możesz zaznaczyć i skopiować treść ze swojej strony – to najprostszy test pozwalający sprawdzić, czy robot także sobie poradzi (w 90% przypadków tak).

Czy robot wyszukiwarki jest w stanie przeczytać twój tekst?

Jeśli twoje treści są dostępne dla wyszukiwarek – to już dobrze. Pierwszy krok za Tobą. Wyszukiwarki mają do nich dostęp. Ludzi także. Ale czy ludzi Twoje teksty zainteresują?

Czy Ty jesteś w stanie przeczytać treści na stronie?

Jeśli jesteś w stanie przeczytać wszystkie teksty na swojej stronie internetowej i nie padniesz ze znużenia – to dobrze. Zaś jeśli nie jesteś tego w stanie zrobić – to źle. Istnieje duża szansa na to, że internauta zmęczy się czytaniem nawet fragmentów. Chcesz zniechęcić swojego przyszłego klienta? Jeśli nie, to przeredaguj swoje teksty, skróć je.

Czy serwis internetowy jest zoptymalizowany pod kątem SEO?

Jeśli zatrudniłeś redaktora i masz przeredagowane treści – to dobrze. Jeśli brak optymalizacji SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek) to źle. Twoje treści będą lepiej widoczne w wyszukiwarkach gry przeprowadzisz SEO on-site.

Czy treści są atrakcyjne i przyciągające uwagę?

Jeśli masz już poprawne treści – to dobrze. Ale ciągle jest co poprawiać. Treści masz co prawda poprawne, serwis zoptymalizowany ale czegoś brakuje. Tak – atrakcyjnego przekazu marketingowego.

Tworzeniem treści wpływających na czytelników zajmują się copywriterzy.

Jeśli tego nie potrafisz sam zrobić, najlepszym rozwiązaniem jest właśnie zatrudnienie copywritera. Stworzy on lub przebuduje teksty tak, żeby miały dużo silniejszy przekaz reklamowy i lepiej oddziaływały na internautów.

Czy to już wszystko?

Jeśli masz już atrakcyjne przyciągające treści na stronie internetowej – to dobrze. Wygląda na to, że wszystko zrobione. Czy może być lepiej? Tak.

Prowadź bloga, dbaj o aktualność treści, wykaż się inicjatywą. Lub zatrudnij webwritera.

Właściwie chciałem Ci powiedzieć, że zatrudnienie webwritera byłoby najlepszym rozwiązaniem na samym początku. Nawet przed stworzeniem strony. Ale gdybym napisał o tym we wstępie to czy wiedziałbyś jakie są zalety webwritera? Czym się zajmuje i co może „ogarnąć”?

Tworzenie skutecznych treści internetowych!

Dobry webwriter (w Polsce częściej nazywany SEO copywriterem) łączy zalety wszystkiego o czym pisałem – tworzy poprawne pod kątem wyszukiwarek treści (SEO), zajmuje się redakcja i korektą, tak jak copywriter tworzy zabójczo skuteczny przekaz marketingowy, a do tego wszystkiego zna specyfikę treści internetowych, zna czytelnika – niecierpliwego podglądacza (tacy właśnie są internauci – ale to szeroki temat, na który tutaj nie ma miejsca).

Zapamiętaj!

  • Strona internetowa to nie książka – inaczej się ją pisze, inaczej się ją czyta.
  • Strona internetowa to nie kalka ulotek, broszur i folderów – to co sprawdza się na papierze, nie sprawdza się w internecie.
  • Skuteczna strona internetowa nie może być niedostępna dla wyszukiwarek, chyba że masz coś do ukrycia.
  • I najważniejsze – masz kilka sekund na to, by przyciągnąć uwagę internauty, który odwiedził Twoją stronę. Inaczej go stracisz bezpowrotnie. Nie znudź go!